kopirovac diskety s "vadnym" sektorem? (vol. II)

Vlcek Ludvik x6626 na cbu.pvtnet.cz
Pátek Květen 8 11:59:07 CEST 1998

> Date:          Thu, 7 May 1998 20:28:56 +0200 (MEST)
> From:          "Michal Safranek" <SAFRA-MI na ddm.jhrnet.cz>
> To:            Multiple recipients of list <linux na muni.cz>
> Subject:       Re: kopirovac diskety s "vadnym" sektorem? (vol. II)

> Zdravim,

> Proc formatovat jako dlouhej ??? Asi si trochu nerozumime ....
> Dlouhe cteni a dlouhy zapis je to same jako normalni cteni a normalni
> zapis, s tim rozdilem ze pri dlouhem cteni/zapisu se precte/zapise
> jeste CRC (asi 4B) takze zadne formatovani, ale rovnou celou disketu
> [...]
Jo,
tak to jsme si opravdu drobret neporozumeli.
Na urovni pristupu k portum radice (mozna jeste i na urovni BIOSu)
jde prikazat radici pri fornatovani, jak ma byt set ktery sektor
velky (128, 512, 1024 byte). Protoze "normalni" disketa ma sektory
rozvrzene tak, aby se pekne vesly na jednu stopu a kazdy je dlouhy
512 byte, tak se ji tot tam vejda. Kdy naformatuji nektery sektor na
jinou delku (vetsi) muzu dosahnout tohoto efektu.

> Opet, proc poskozovat ??? Ja si myslim, ze je tento sektor jen
> *naoko* poskozen a jsou v nem treba licencni udaje ... program
> provede dlouhe cteni onoho spatneho sektoru a hle .... lic. udaje
> jsou zde .... osobne toto hodnotim jako vcelku dobry zpusob
> zabezpeceni licence ... (lepsi nez nastavovani volume, nebo datumu a
> casu souboru ... ;) )

Souhlasim, obvykle to byva ochrana proti neautorizovanemu
kopirovani...

L:Vlcek