dotaz - neco o ovladacich a discich

Čtvrtek Květen 14 20:22:35 CEST 1998

Kit <kit na milada.troja.mff.cuni.cz> writes:

>   je tu nekdo, kdo skutecne vi, jestli v IDE a SCSI disku dochazi k
> prohozeni poradi zapisovanych bloku

Zmena poradi zapisovanych bloku je popsana ve specifikaci SCSI-2, viz
napr.:

http://tx.scitexdv.com/SCSI2/Frames/SCSI2-07.html

(kap 7.8.2) Rika se tomu tagged queuing, nebot kazdemu takovemu
prikazu je SCSI zarizenim prirazena jakasi visacka (tag). SCSI
zarizeni (target) po provedeni prikazu pomoci tohoto tagu OS sdeli, o
ktery prikaz slo.

Specifikaci IDE jsem nehledal, ale divil bych se, kdyby to IDE disky
umely.

>   Je povoleno aby ovladac disku prohazoval zapisovane bloky, dela to
> nekterej?

Ano, rada v soucasnosti prodavanych SCSI disku tagged queuing
implementuje (ne vsechny). Linux tagged queuing take podporuje - staci
se podivat na zdrojaky jadra.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR