Wanted: Chybicky v siti?

Pátek Květen 15 11:54:44 CEST 1998

snajdr na brailcom.cz (Petr Snajdr) writes:

>    dostal jsem se k jedne siti, kde mi velice zvlastne
> funguji nektere sluzby. To zvlastne je mysleno pomalu.

Jako jednoduchy indikator se da pouzit collision_rate:

collision_rate = pocet_kolizi / pocet_vystupnich_paketu * 100

Bezne se udavaji nasledujici intervaly:
0 - 2 % ...  vse v poradku
2 - 5 % ...  pomerne zatizena sit
nad 5 % ...  silne zatizena sit nebo HW problem (doporucuje se zmena)

Na Solarisu jsem to bezne pouzival pro analyzu zatizeni site,
nekolikrat jsem takto odhalil i vadny HW (napr. vadna sitova karta u
PC poskozovala na siti behajici pakety, i kdyz PC samo na sit
nepristupovalo - c.r. byla kolem 30 %).

Otazka je, jak tyto hodnoty pod Linuxem snadno ziskat. netstat na
Solarisu umoznuje tyto hodnoty pravidelne vypisovat s nejakym
intervalem.

$ netstat -I hme0 1
    input   hme0      output           input  (Total)    output
packets errs  packets errs  colls  packets errs  packets errs  colls
126028789 105   22517480 121   572988 126590216 105   23078907 121   572988
5       0     1       0     0      5       0     1       0     0
2       0     1       0     0      2       0     1       0     0
...           ^^^^^^        ^^^^^

Linuxi netstat (RH 4.2) to neumi. Nasel jsem, ze udaje o kolizich se
daji zjistit pres

$ cat /proc/net/dev
Inter-|   Receive                  |  Transmit
 face |packets errs drop fifo frame|packets errs drop fifo colls carrier
    lo:   5344    0    0    0    0     5344    0    0    0     0    0
  eth0: 269510    1    1    0    2   140998    0    0    0   275    0
Jsou to ale integralni udaje, takze je potreba nejakym jednoduchym
skriptem ziskat okamzite (diferencialni) hodnoty napr. pri spustenem
ftp z toho Linuxu na jiny pocitac.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR