Flame War o Locales (Re: Emacs vs LANG)

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Úterý Květen 19 15:35:00 CEST 1998

On 19 May 98 at 15:01, Ota Buchta <linux na muni.cz> wrote:
> Za zverstvo bych ale nepovazoval vnuceni ceskych locales CELEMU SYSTEMU!!!
> Vzdyt to je totiz IMHO presne to, proc vlastne locales vznikly. Prestavenim
> nekolika
> promennych si muzu psat ve svem materskem jazyce, vyuzivat lokani uuuuzy
> (plural od uzus :-) , tedy snad) pri psani datumu, pouzivat svoji vlastni
> klavesnici,

   Pokud na mne budou mluvit cesky programy pracujici v okynkach pod X,
tak nemam nic proti, ale pokud budou cpat svoje lokalizovane kydy do
konfiguracnich souboru a vypisovat na standardni vystup, tak je to konec
Unixu. Nevim, ze by existoval nejaky textik o tom, jak psat rekneme skripty
v lokalizovanem prostredi, ale myslim, ze to nebude zadna legrace (pokud
maji zacinat nejak chytreji nez LANG=POSIX; export LANG). A jeden z puvabu
Unixu je moznost kombinovat prikazy do kolon, zpracovavat vystupy jinych
prikazu atd.. Po lokalizaci budou vsechny vystupy jinak, napsani kazdeho
skriptiku bude trvat trikrat dele a jen par vyvolenych bude schopno psat
skripty, ktere budou fungovat s libovolnym nastavenym narodnim prostredim.

> niceni cestiny na konzole X-y. Ted, kdy locales jsou uz reseni (dejme tomu )
> systemove,
> je podle mne zhuverilost konfigurovat na cestinu jenom neco. Jak by se
> krasne delal
> cesky Linux, kdyby stacilo jenom prelozit manualy, pridat mapy klavesnic a
> nastavit LANG=$mojevybranacestina ....

   Pak uz zbyva jen krucek k prejmenovani prikazu cp na ks (kopiruj soubor),
mv na pr (prejmenuj/presun), ... :-(((

   Vubec nejsem proti lokalizaci, ale mela by pomahat a ne skodit.

                                                        S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229