pripojeni win3.11 pres com

Milan Kopacka mkop5230 na ss1000.ms.mff.cuni.cz
Pátek Květen 22 12:31:41 CEST 1998

On Thu, 21 May 1998, Ladislav Kigler wrote:

Zdravim,

>mam tady starsi notebook bez PCMCIA s win3.11. Potrebuji ho pres seriovy
>kabel pripojit k linuxu, abych mohl pouzivat tiskarnu (pripojenou na
>linuxovou masinu), sosat postu a sdilet disky. Nemohu prijit na zadne
>kloudne reseni :-(. Resil uz jste nekdo tenhle problem, nebo mate nejaky
>napad? Za kazdou radu budu vdecny.

(Predpokladam, ze na ten notebook nechcete Linux.)

Za podobnych podminek jsem pouzil TCP/IP - tj. Trumpet Winsock proti pppd
pres null modem. Na strane Linuxu provozujete ppp "server" bez modemu.
Nebo konecne i slip, ale jestli se s tim notebookem jeste pripojujete
nekam jinam, asi bude ppp lepsi.
Na to ruzne navody existuji, pouzijete nejspis neco bez nejake
autentikace, nebo na linku jen posadite getty s uctem, ktery
ma shell pppd. Na strane windows se proste pripojujete do "internetu".
Tzn gateway, nameserver a tak dal je ten linux.
Nejspis budete muset na obou stranach vypnout hw handshaking,
tzn u pppd i u trumpetu nastavit xon/xoff.
Pokud bude ten port u linuxu jeste hlidat getty, tak to musi
taky vedet, ze linka je bez carrier detect ( u agetty je to
parametr -L, tohle mi trvalo dlouho zjistit .. :)
Rychlost spojeni zavisi na tech seriovych portech, pokud nemate
16550 uarty, dosahnete max. 19200 bps.
Jestli chodi linka poznate nejlepe napriklad kdyz na tech
portech spustite nejaky komunikacni program (minicom/terminal z w.)
Pak se teprv poustejte do ppp.

Tak. Mate spojeni a ted nejake aplikace :) Melo by Vam chodit
vsechno, k cemu si sezenete TCP/IP klienta a server.
Posta asi nebude problem - POP, odesilat muzete pres ten
linux jako smtp server, zpatecni adresu uvedte nejakou rozumnou,
asi ne user na notebook :))
Jen bych Vas zrazoval od nejakeho sdileni disku, na to ta rychlost
asi neni.

No a konecne ta tiskarna, urcite pujde tiskout do souboru a ten
preftpit a lprnout, ale to neni moc komfortni..
Poradte nekdo, taky by me zajimalo cim pres TCP/IP tisknout z w3.x.
(ale to je tady asi offtopic.. :)

No.. jsou to spis takove ideje, ale snad Vam to pomuze.

  Milan Kopacka

--
bash$ \(-
bash: (-: command not found