power saving

Michal Hucik chaky na goliash.inext.cz
Středa Listopad 4 11:14:17 CET 1998

Hi,

Hanus Adler (had na pdas.cz) wrote:
> Dobry den,

> chtel jsem si nastavit notebook tak, aby pokud mozno co nejmene pouzival
> disk. Shodil jsem vsechny demony, ktere jsem podeziral z toho, ze neco
> delaji (cron, sendmail, xntpd, sshd, named, apache) a pak i ty ostatni,
> ale i kdyz nedelam vubec nic, stejne se disk pusti nejmene jednou za pet
> minut a to se mi zda stale jeste prilis casto.

> Nepodarilo se mi ale zjistit, jaky soubor je modifikovan (find / -mmin -10
> nevypsal zadny soubor krome nekolika v /dev a /proc).

A co swap? ... mozna by pomohle jeske nejake nastaveni v hdparm, ale nejsem
si tim tak uplne jisty ...

> Jeste bych se chtel zeptat, zda nekdo nevi, jak narocne je rozjizdeni
> disku ve srovnani s jeho stalym behem. Neni nahodou narocnejsi na
> spotrebu energie, kdyz se disk behem dvou minut dvakrat rozjede a
> zastavi, nez kdyby byl celou dobu pusteny?

Nevim jak je to u HDD, ale kdyz jsem za svych 8-mi bitovych dob delal zdroj
pro 5"25 floppy, tak nejvetsi spotrebu vykazovala mechanika ve chvili, kdy
krokovy motorek posunoval hlavu nad diskem ... (ale to je asi uplne o necem
jinem) ...

Ahoj -
	Michal

--
   "http://www.inext.cz/www/chaky/", "mailto:chaky na vs.inext.cz"

    ---===   Beskyde, Beskyde, kdo po tobe SCSI ... ?   ===---