RedHat x Slack

Michal Vitecek fuf na fuf.sh.cvut.cz
Středa Listopad 4 17:52:09 CET 1998

On 4 Nov 1998, Milan Sorm wrote:

> moznost upgradovat programy, sparvu baliku RPM (jako byvaly slackwarista
> tohle ocenuji nejvic)

 a prave zde bych ja rekl, ze jsou take velke problemy:
   - s nainstalovanim nejakeho programu je treba doinstalovat i ty knihovny
   a dalsi rpm baliky, ktere potrebuje - zalezi tady hodne na tom, jak
   dobre jsou ty dependencies zadany - mnohdy musite nainstalovat i
   programy, ktere nijak s danym balikem nesouvisi, pokud nepouzijete
   --nodeps.
   - potencialni moznost zavleceni trojana do systemu - rpm-ka se vetsinou
   instaluji rootem a mohou spoustet libovolny skript ci program, ktery
   muze udelat peknou paseku ve Vasem systemu.
   - problemy s glibc - nektere programy Vam nepobezi, nepujdou
   zkompilovat, nektere budou exploitable (jak se zacalo objevovat
   nedavno, proc je ssh 1.2.xx exploitable - zrejme chyba v glibc).

> o volne misot na disku, ten RH je nejaky rozlezly oproti Slacku.

 no - temer tady mame novy m$ ;) j/k.

> dlouho dlouho jsem jel na Slacku, ale prave nemoznost snadnych upgradu me
> donutila prejit na RH

 (prijde mi zvlastni, ze spousta ceskych linuxovych guru vydava sve dila
 jen v rpm balicich - je to cilene nebo nechtene opomenuti
 nejkompatibilnejsiho formatu?)

 ono je mnohdy lepsi nainstalovat system znova - prece jen se stava, ze na
 disku zustala spousta nepotrebnych veci a konfiguraky nekam zazalohovat a
 pak opet pouzit.

--
			fuf

 BillGates [bgates na www.microsoft.com] has joined #LINUX
 mode/#linux [+b BillGates!*@*] by DoDad
 BillGates was kicked off #linux by DoDad (banned: We see enough of Bill
          Gates already.)