Problem: block on free list ...bla bla bla... isn't free

Jiri Masik masik+jiri na nc25.troja.mff.cuni.cz
Čtvrtek Listopad 5 09:06:44 CET 1998

trcka na poda.cz (David Trcka) writes:

> Dobry den,
>
> stava se mi to, ze obcas se na konzoli objevi hlaska $subj a masina vetsinou
> totalne zatuhne. Pritom se mi nedari tu chybu umele vyvolat, a to
> zkousim poradne
> psi kusy (preklad jadra napriklad mi vzdycky prosel).
> Konfigurace: Slackware 3.5, kernel 2.0.35, klasicke aplikace (sendmail,
> apache, squid apod.). Softwarem by to ale nemelo byt, protoze mi to jednou
> udelal pri nabootovani z rescue disku a naslednem e2fsck na jeden z oddilu
> hd.
> [...]

Ahoj,

	mam pocitac, ktery zacal po ctvrt roku provozu podobne zlobit.
Prekompiloval sice padesatkrat bezchybne jadro, ale dokazal jsem ho
opakovane zastavit, kdyz jsem v gdb otevrel program, ktery pracoval s
rozsahlymi daty na disku. Dalsi nebezpeci padu systemu vyvstavalo pri
masivnim swapovani.

	Na dejanews jsem tehdy nasel obdobny dotaz, tazatel vse
vyresil vymenou pameti a motherboardu - obe veci mu pry nadale slouzi,
jen ne pohromade. U me bylo ozdraveni pocitace levnejsi, vada byla v
chlazeni procesoru, vetracek se tocil napadne pomalu a K6 asi
neuchladil. Pri odhaleni teto skutecnosti sehral zasadni roli prichod
tepleho pocasi. Mimo block on freelist isn't free jsem se setkal jeste
s hlaskou inode has changed from under us, tell Linus.

zdravi
	Jiri Masik