Wabi a ceske ttf

Jan Havlicek havlicek na vse.cz
Pátek Listopad 6 13:19:34 CET 1998

Jan Kučera wrote:
> Dobry den,
> pred nedavnem jsem na ciste linuxovy stroj nainstaloval Wabi a ceske
> win3.1. Vse funguje podle ocekavani, az na to, ze standardni truetypove CE
> fonty, ktere jsou soucasti win3.1, nezobrazuji akcentovane znaky. Pritom,
> pokud nainstaluji jine ttf fonty v kodovani win1250 (v mem pripade z CD
> Pisma, loga, symboly II), je vse OK.

Bohuyel to neni trivialita, obavam se, ze tento postup je nemozny. Potiz
je v tom, ze ceske TTF pisma z WfW 3.1x jsou udelany tak, ze prislusne
znaky ve skutecnosti neobsahuji. Spravny znak tam tusim dodaval GDI.EXE
tak ze zkombinoval patricne pismenko s patricnym akcentem. Tyto pisma
nesly bez hlubsich uprav ouzit ani v Anglickych verzich WfW. Ty hlubsi
upravy spocivaly jeste ve vymene asi peti souboru v adresari system za
prislusne ekvivalenty a ceskych WfW. To se zase M$ jednou drbal levou
rukou za pravym uchem.

Obavam se, ze tyto fonty ve Wabi psat cesky nikdy nebudou.

Honza

--