Wabi a ceske ttf

Sobota Listopad 7 01:16:53 CET 1998

On Fri, 6 Nov 1998, Jan Kučera wrote:

> pred nedavnem jsem na ciste linuxovy stroj nainstaloval Wabi a ceske
> win3.1. Vse funguje podle ocekavani, az na to, ze standardni truetypove CE
> fonty, ktere jsou soucasti win3.1, nezobrazuji akcentovane znaky. Pritom,
> pokud nainstaluji jine ttf fonty v kodovani win1250 (v mem pripade z CD
> Pisma, loga, symboly II), je vse OK.

TT fonty by mely obsahovat mapu (cmap), ktera umoznuje nalezt litery podle
jejich kodu v unicode (z tohoto duvodu je pitomost mluvit o 1250, protoze
nic takoveho tam neni). Bohuzel v serem davnoveku to bylo slabsi a ani
wokna toho nepouzivala. Fonty se pak "pocestovaly" metodou vetsiho kladiva
(na pozadovana mista v intervalu 0..255 se natvrdo nacpaly ceske litery).

Je celkem pravdepodobne, ze pouzivane fonty trpi timto handicapem
(z pripade zajmu doporucuji font zkoumat napr. pomoci ttfdumpu, myslim,
ze ho Robert Wilhelm vystavil taky na ftp.freetype.org). Asi
nejjednodussim resenim je navstivit urcite misto M$ webu, kde je mozno
downloadovat tzv. core fonts (arial a spol.) v aktualni verzi (odkaz si
nepamatuji, ale nejspis bude k nalezeni z www.freetype.org... ja vim, ze
uz se zacinam opakovat :>), ktera uz je zarucene unikodova.

--Pavel Kankovsky aka Peak  [ Boycott Czech Telecom--http://www.bojkot.cz ]
                                "spt Telecom... ted zdrazujeme zitrek!"