RedHat x Slack

Jan Derfinak ja na demax.sk
Pondělí Listopad 9 14:14:30 CET 1998

On Mon, 9 Nov 1998, Stefan Simko wrote:

> toto je dobry zaciatok nejakeho flamewaru, tak ja len opatrne
>
> ja som redhaty navstivil len ked niekto chcel nieco prekonfigurovat,
> takze moje slackwaristicke dojmy su taketo:

> -zmatok v konfiguracnych fajloch (da sa samozrejme znovu naucit ale
> pripadaju mi zmatane). nehovorte mi ze uplne vsetko sa da nastavit v
> menu

?Zmatok? Ja tomu hovorim poriadok. Neviem ako vyzera Slack teraz, ale v case
ked som ho pozival (3.0) to malo BSD init. Redhat a Debian maju SysV init.
Mozno preto ti to pripada ako zmatok. Podla mna je to len ina filozofia
(novsia a podla mna aj efektivnejsia).

> -dalej pouzivanie rpm, pre niekoho to moze byt velka vyhra, pre niekoho
> problem, zalezi na jedincovi. ja by som nic take nechcel...

> to je najhorsie:
> -prehlad o tom, co kde mam

Ako si ten prehlad udrzivas pri instalovani tgz balikov? Ako kontrolujes
kompaktnost instalacie, ako zaistis, ze konfiguracny subor, ktory si pracne
nastavoval sa po nainstalovani novsej verzie baliku nestrati?

> -prehlad v systemovych nastaveniach (priklad: chcem sa pozriet akoze sa
> mi nastavuje pri boote sietovanie, nie je to v jednom subore ale
> najmenej v 3 pre kazdy interface, ak nie viac)

Vyhoda: a) Mozes manipulovat s kazdy interfacesom
osobitne bez zavislosti na ostatnych (ifup ifcfg-eth0, ifdown ifcfg-eth0).
        b) V kazdom subore su len informacie
tykajuce sa daneho interfacu. Nemusis prechadzat dlhe konfiguracne subory,
ktore konfiguruju "vsetko".

> - zda sa mi, ze redhat ma daleko horsiu bezpecnost ako ked dobre
> nastavim slack, vyskyt bugov je 100x mensi. podla mna za to moze tuzba

Aha. Takze bezpecna je ta distribucia, ku ktorej neexistuje updaty.
Zaujimavy nazor.

Lenze dobre mozes nastavit aj redhat. Alebo od redhatu ocakavas ze bude
nastaveny pre kazdy konkretny server? Ja by som to povedal asi takto: Ked
chces mat bezpecny server, musis dobre nastavit kazdu distribuciu. Len z
niektorou mas menej, s niektorou viac prace. Nektora sa lepsie udrzuje,
niektora horsie. Ja pouzivam redhat aj preto, ze namam tolko casu aby som
mohol "dobre" nastavovat Slackware.

					jano