Ako pridat uzivatela ?

Radek Oslejsek oslejsek na fss.muni.cz
Úterý Listopad 10 20:45:07 CET 1998

Radoslav Soska wrote:

> Skusite mi pomoct ?
>
> Mam nainstalovany Linux Red Hat 5.1 , a man takyto problem :
>
> Pri pridavani uzivatela mi dovoli system pridat uzivatela, aj zmenit
> heslo, a vsetko ostatne.
> Problem je v tom, ze ked sa chcem prihlasit pod tymto menom, tak mi
> vypise : login incorect
>
> Je to systemova chyba, alebo robim nieco zle, neviem.
>
> Uzivatela som pridaval ako useradd, aj z Xwindows, KDE, ale zlyhalo to.

Z toho dopisu neni jasne, jaky postup byl presne pouzit. Problem
muze byt treba tento:
Pri vytvoreni noveho uzivatele se jeho ucet
automaticky zablokuje (kryptovane heslo v /etc/passwd nebo
/etc/shadow je nastaveno na '*' nebo '!!'). Proto je nutne jako root
zadat prikaz:
   passwd jmeno
kde jmeno je nove vytvorene uzivatelske jmeno a tim tomuto uzivateli
nastavit heslo.

                        S pozdravem

                                 Radek Oslejsek