prizpusobovani se moznostem systemu...

Zdenek Kabelac kabi na fi.muni.cz
Středa Listopad 11 22:00:40 CET 1998

Ales Pour wrote:

> Zdravim,
> rad bych se zeptal na vas nazor na nasledujici vec: rad bych v programku,
> co pisu, zatezoval system podle toho, kolik ma volnych prostredku. Hlavne mi
> jde o to, aby se moc nerozswapoval. Kdyz to totiz testuju na pomalouckym
> noteboku, a necham ho rozjet swapovani,tak je lepsi to restartovat nez
> cekat az se uklidni... %-$
> Tak me napadlo zjistovat kolik je volny pameti pres libproc. Nejsem si ale
> jistej, jak, jestli to vubec jde, odhadnout jak daleko/blizko ma linux k
> [...]

To kdy zacne jadro swapovat je pomerne dobre deterministicky urcitelne
/proc/sys/vm/freepages - da se zadat pri jakem poctu volnych stranek zacit
swapovat atp.

popis techto promennych je nekde u MemoryTuning - pro tyhle veci
bych vubec doporucoval nejaky drobnejsi pohled do zdrojaku kernelu

--
                      Good programmers know what to write.
                  Great ones know what to rewrite (and reuse).