Pada mi linux - podeziram hw

Rostislav Matl xmatl na fi.muni.cz
Čtvrtek Listopad 12 03:12:02 CET 1998

Petr Novotny wrote:

> Dobry den,
>
> linux mi pada v prumeru 1.5x tydne; nekdy to padne v noci uprostred
> logratate, ale vetsinou pres den (bezi pppd, nekolik instanci httpd,
> nekolik instanci ipop3d). Obcas se mi predtim v logu objevuji hlasky
> o nekonzistencich ve swapu.
>
> Jsou dva "rezimy" padu:
> 1. Pocitac nereaguje na stisk zadne klavesy, monitor je cerny. V logu
> neni zadna hlaska. Pomuze jen tvrdy reset a pak flikovani filesystemu
> pres fsck.
> 2. V logu a na monitoru se objevi spousta "oopsu", vetsina z nich
> [...]

Muj prispevek asi k vyreseni problemu neprispeje, snad naznaci jinou moznou
cestu - podobne problemy jsem mel po pripojeni problematickeho disku -
ten se obcas jakoby vypne (a neni to zpusobeno APM) a v pripade, ze se
po chvili opet sam nerozjede, linux zatuhne. Zaludne na tom je, ze chyby
se vyskytuji nahodne, takze se to spatne detekuje.
Pokud je v pocitaci vic disku, zkusil bych ten nejpodezdrelejsi (napr. WD jiste
serie)
na delsi dobu odpojit a sledovat padavost.