RedHat x Slack

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Čtvrtek Listopad 12 18:11:30 CET 1998

> toto je prave co hovorim, preco nechcem redhat:
> dobre nastavit redhat znamena (podla mojho pozorovania nie praxe) kazdy
> tyzden nieco kriticke updatovat
> so slackom je to tak 1/4 roka (samozrejme ked je uz distribucia dlhsie
> na svete)
tak o tomto by som povedal presny opak :-) slackware bol deravejsi nez
redhat. mozme porovnavat aktualne verzie a potom sa bavit o bezpecnosti.
Redhat ma standartne "vsetko" povolene. Ale to uz zalezi na adminovi.

> a toto neber osobne ale tolko hacknutych serverov je mozno prave preto
> ze systemaci citujem "nemaju cas nieco *dobre* nastavovat" a nemaju
> prehlad kde ake fajly su, vedia max. ake baliky maju a potom sa divia -
> aj toto bolo v tom baliku? a preco je to suid?
suhlasim. presne taketo to je. a to aj u vacsich providerov.

> dalsia namietka - ako mozem mat v slacku prehlad kde co mam a co ked
> pridem pri update o nieco dolezite - prave toho by som sa bal pri
> automatickych updatoch - takto si zdrojaky dam do /usr/loca/src, binarky
> do /usr/local/bin a konfiguraky bud do /etc /usr/lib atd... a ked chcem
> updatnut, vybalim a skompilujem nove zdrojaky, pozriem kam to chcem dat
> a nainstalujem co chcem
to iste mozes s redhatom. len mas navyse aj rpm-ka, ktore to spravia za
teba. Ked si pustis mc a behnes do rpm-ka , tak to ako keby si behol do
zipu - ukaze ti vsetko co je kde a co kam mieni dat.

blbost. taka distribucia neexistuje :-)

> NIE. ale bezpecnejsia je distribucia kde su odskusane veci aj ked mozno
> nie uplne najnovsie ako distribucia ktora sa meni kazdu chvilku a vzdy
> vsetko updatne podla poslednych verzi. to je pre vyvojarov nie na
> pouzivanie. update mam rad ked viem ze to sam chcem, kedy chcem a ked mi
> to pomoze, nie ked mi nebezi soft lebo treba novsiu distribuciu.
nuz a preco teda potom vysla novsia verzia ? pre zabavu ?
update je podla mna pre vacsiu bezpecnost, stabilitu, kompaktibilitu. Nema
to nic s userom ci spravcom.

> Tu mam jednu otazku, ci sa mi to len zda, ale niektore distribucie akoby
> sa vydali cestou inych okien, napr. soft ktory bezi na slacku by mal
> bezat vsade inde, ale uz som videl viac softov pre RH Caldera a  ine,
> kvoli ktorym by som musel spravit velke systemove zmeny, v podstate to
> zmenit na RH aby to slo na slacku.
mozno preto maju tie distribucie ine mena. Napr. aj windows NT a windows
95 je windows a nebezi zvacsa jedna vec na oboch :-)

> nejako som sa rozpisal, sorry
> Stefan
nevadi...treba hovorit :-)

--
                             /\/'^'\/\
                             \( O O )/

      Jan 'EIS' Satko     .oooO                   E-mail:
    System Administrator  (   )    Oooo.       satko na uniag.sk
                                   (_/