RedHat x Slack

Pátek Listopad 13 03:39:44 CET 1998

Jan Derfinak (ja na demax.sk) wrote:
:
: >
: > dalsia namietka - ako mozem mat v slacku prehlad kde co mam a co ked
: > pridem pri update o nieco dolezite - prave toho by som sa bal pri
: > automatickych updatoch - takto si zdrojaky dam do /usr/loca/src, binarky
: > do /usr/local/bin a konfiguraky bud do /etc /usr/lib atd... a ked chcem
: > updatnut, vybalim a skompilujem nove zdrojaky, pozriem kam to chcem dat
: > a nainstalujem co chcem
:
: Ustipacna otazka: Urobis si pri tom zaznam o kontrolnych sumach suborov,
: case modifikacie, pristupovych pravach, vlastnikovi, skupine, tak ako to
: robi rpm? Ak si to aj urobis, je to spolu s kompilaciou (ktora moze byt dost
: casovo narocna) praca naviac oproti distribuciam s inteligentnymi
: balickovacmi.

Souhlasim, sam bych to nerekl lepe. RPM je jedna z nejskvelejsich veci
co RedHat ma.

Pravidelne se setkavam s tim ze na RPM nadavaji lide kteri ho neznaji
a nepouzivaji. :-(

: (Mimochodom pouziva este niekto kernel 1.2.x?)

Ufff, tak to nevim. Ja pouzivam drobnou permutaci - 2.1.x, ale to se asi
nepocita, co? ;-)

Muj vztah k Slackware a RedHatu: Zacinal jsem se Slackware 3.0, ve sve dobe
to bylo to nejlepsi co bylo. Zil jsem si spokojene s kernelem 1.2.13 a ucil se.
Pak prisel kernel 2.0 a ja ho chtel pouzivat. To znamenalo stahnout, zkonfigurovat
a zkompilovat spoustu baliku. Proc ne, udelal jsem to. Ale dalo mi to vazne
dost prace, a to nejen proto ze jsem s Linuxem tenkrat jeste nemel takove
zkusenosti - spoustu casu by mi to zabralo i dnes. Mezitim jsem upgradoval
na shadow passwords - opet to same: stahnout a zkompilovat spoustu dalsich
baliku. Opet - udelal jsem, chodilo. A zase spousta prace. Timto zpusobem
se muj disk zanasel cimsi co uz rozhodne nebylo Slackware 3.0 ale jakysi
muj bastl. A neslo to udelat jinak.

Pak se objevil RedHat 4.0, lidi okolo mi rikali ze to je dobre, tak jsem to zkusil.
Nejdriv jsem strasne nadaval, nikde jsem nemohl nic najit, nemohl jsem se v tom
vubec vyznat. Obzvlast do /etc jsem lezl s vyslovenym odporem. Postupem casu
jsem si na to ale zvyknul a doslo mi ze to vybec neni vymyslene spatne!

No a dneska pouzivam RedHat 5.2 a nedokazu si predstavit ze bych bojoval
se Slackware, byt nejnovejsi verzi 3.6. Spravuji spoustu Linuxovych serveru,
k vetsine z nich mam pristup jen pomoci ssh, ze bych si mohl nekdy sednout
ke konzoli o tom si muzu nechat jen zdat. Takze proste NEMUZU zkouset tohle
zkompilovat takhle - ejhle ono to nejde, tak ten Makefile jeste trosku
poedituju, zkusim znova... Potrebuju neco co spolehlive funguje. A to jsou
oficialni updaty k RedHatu - jednoduse se instaluji, a vetsinou funguji.
Chybny update jsem zatim zaznamenal jen jeden, a to kdyz vydali util-linux
kde nebyl zabaleny programek setserial. Bylo to opravene do par dni.

Ze bych dneska na vsech serverech delal to co jsem kdysi delal na Slackware 3.0,
to si uz vubec nedokazu predstavit. Tim zpusobem (stahnout, zkompilovat) se da
hrat s jednim, dvema stroji. Ale ne s vice, pokud se z toho nechci zblaznit.

Myslim si ze dnes existuji jen dve distribuce kterymi se ma cenu zabyvat:
RedHat a Debian. Vse ostatni je o znacny kus horsi. O Debianu rict vic nemuzu,
nepouzivam ho a asi se k tomu uz neodhodlam, pokud si RedHat udrzi svou
kvalitu. Preci jen zvyk je zelezna kosile, jak jsem se v tomto threadu uz docetl.

Z teto zelezne kosile jsem zkousel povykouknout, nedavno jsem zkousel
instalovat Caldera OpenLinux 1.3. Shrnuti: pouziva RPM, takze aspon neco
je tam udelane dobre. Ale dal... nevidim duvod proc se s Calderou zabyvat,
RedHat je proste lepsi.

Koukam ze rozepisovani se je v tomto threadu nejake nakazlive...
A to to prosim pisu pripojen pres modem pres ktery se plnou rychlosti
downloaduje, ledky nemaji cas zhasnout, laguje to ukrutne...

Howgh.

Leos