w95 pod dosemu?

Michal Batko xbatko na fi.muni.cz
Čtvrtek Listopad 12 20:51:45 CET 1998

> Nedavno jsem od znameho slysel, ze pod dosemu pro SGI UNIXy je mozne
> rozbehnout w95. Jak je na tom v tomto ohledu dosemu pod linuxem?

Velmi pochybuji, ze pro SGI existuje dosemu (dosemu totiz pouziva normalne
procesor pocitace, jen upravuje pristup programu k HW, aby nebyl
konfliktni s Linuxem a vzhledem k tomu, ze SGI nema i386 instrukce :-)))).

Pod linuxovym dosemu to rozhodne nejde - Win95 provadi napr vlastni spravu
(spise spadu) pameti, tvrdy pristup na disk apod. Coz dosemu nepovoli.

Existuje vsak SW, ktery software-ove emuluje i386 a ten muze bezet i na
SGI. Jeden, o kterem jsem se nedavno dozvedel, se jmenuje
http://www.bochs.com Bochs, ale je to pochopitelne strasne pomale :-)
Navic je to 30 days evaluation verze

Pak lze mit na Linuxu wine (Windows Emulator), emuluje Win API pomoci X11
volani. Ale umi jen 16bitove jadro plus nektere Win32 volani (neni jich
moc) Ale Progman a Solitaire na nem spustit jde :-)
A videl jsem na nem bezet i M$ Word...

|       Michal Batko      | http://www.fi.muni.cz/~xbatko |
| known as MIB the Spider |   mailto:xbatko na fi.muni.cz    |