jak udelat demona reagujiciho na klavesu?

Jacek Kopecky kopeckyj na inf.upol.cz
Neděle Listopad 15 20:08:57 CET 1998

 > Zajimalo by mne, jak udelat v Linuxu program bezici na pozadi, ktery by
 > se aktivoval stiskem nejake kombinace
 > klaves (jako rezidnetni program v DOSu)
 > Nemate nekdo nejaky napad?

Pokud Vam staci jeden takovy daemon, da se pouzit klavesa Spawn_Console,
ktera se da mapovat na konzoli v souborech /usr/lib/kbd/keytables/*.map
(RH4.2). Syntaxe je snad intuitivni.
 Kdyz je takova klavesa zmacknuta, zachyti ji INIT a spusti to, co je ne
konci radku v /etc/inittab, ktery zacina 'kb:', viz treba
kb::kbrequest:/bin/bash -c 'sleep 1; echo -n "^[[?22h"'
 Takto mam udelane zhasinani displeje na pozadani (jeste byl potrebny jeden
maly jaderny patch). Vy muzete treba poslat nejaky signal nejakemu pid, ktery
bude ulozen v nejakem souboru... 8-)
 Normalne se to pouziva na otevirani novych konzoli, ale zatim jsem to nikde
nevidel, spise maji pocitace 6-8 pevnych konzoli a to staci. Pak je tato
moznost volna.
 Jeste me napada odchytit ctrl-alt-del, v souboru /etc/inittab se pise:
ca::ctrlaltdel:/sbin/shutdown -t3 -h now
[- to v mem notebookovem pripade 8-)], tady se taky da napsat cokoli.
 Zdravi

                                       Jacek Kopecky

E-mail: jacek.kopecky na upol.cz (ISO Latin 2 compatible)
WWW:    http://www.upol.cz/~kopeckyj