Mail forwarding

Petr Pecka mchip na ms.anet.cz
Pondělí Listopad 16 08:38:25 CET 1998

Vazeni znalci sendmailu,

Mam nasledujici (mozna trivialni) problem:

LAN naseho pracoviste potrebuji pripojit k intranetu cele
firmy.Vsechny maily z LAN budou posilany na lokalni mailserver,
ktery je bud doruci lokalne nebo preda hlavnimu firemnimu
mailserveru, ktery se postara o dalsi doruceni bud v ramci
firmy nebo na Internet.

Zatim jsem v sendmail.cf v pravidle S0 zmenil:

R$* < @$* > $*		$#esmtp $@ $2 $: $1 < @ $2 > $3

na:

R$* < @$* > $*		$#esmtp $@ mail.firma.cz $: $1 < @ $2 > $3
  (kde mail.firma.cz je hlavni firemni mailserver)

Problem je v tom, sendmail odmita nelokalni postu predat na
mail.firma.cz pokud cilovou adresu nenajde v DNS. Tam ji
samozrejme nenajde, protoze cela firemni sit je intranet
s adresami 172.17.... a veskera komunikace ven na Internet
jde pres ruzne proxy. Takze skutecne Internetove adresy
se nikdy nedovim a ani je vlastne nepotrebuju, z DNS se
dozvim pouze adresy unvitr firmy.
Predpokladal jsem, ze pomuze nastaveni DeliveryMode
na deferred, ale chova se to uplne stejne, maily zustavaji
viset ve fronte a sendmail -bp pak ukazuje napr.:

NAA01483*	4 Fri Nov 13 13:32 root
		(host map: lookup (ms.anet.cz): deferred)
				  mchip na ms.anet.cz

Muzete nekdo poradit, jak rict sendmailu (bez IDA) aby
se vykaslal na DNS a vsechny nelokalni maily proste predal
jinemu SMTP serveru ?

Diky,

Petr Pecka

mchip na ms.anet.cz