Jaky zvolit MTA pro dial-up ? (2).

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Úterý Listopad 17 09:47:40 CET 1998

> Ja jsem uspesne rozhybal sendmail/fetchmail.  Bylo to size hodne
> studovani v anglictine i C, ale nechalo se.  Zakladni postreh je, ze
> musite zkompilovat sendmail s optionem, aby nepouzival DNS (snad
> nejake -D NOBIND).  Da se to dohonit v README.
>
> Pak uz jen konfiguraci se smart_host (pres m4 makra - mluvim o
> 8.8.x), smart hosta dat do /etc/hosts, zmenit poradi resolvingu
> (optional) na hosts, dns a spravne nastavit lokalni domeny (trida w
> - sendmail.cw).

No, pro qmail to taky neni slozite: proste se to control/smtproutes
prida radek
:[ip.adresa.vaseho.providera]
(tim je definovan smart host a zaroven odstranen DNS lookup). No a
je-li potreba, aby bezelo neco, co posloucha na portu 25, pak se
spusti pres tcpserver s parametrem -H (a jeste neco, musel bych se
mrknout do manu).

Serialmail je urcen k necemu jinemu - spis jako pro ISP, jehoz jeden
uzivatel se pripojuje obcas a ISP si nechce zaneradovat frontu. U nas
mam normalne nechanou frontu a z ip-up skriptu volam
qmail-tcpok;killall -ALRM qmail-send
Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz
http://www.antek.cz