Jaky zvolit MTU pro dialup bylo:Re: Jaky zvolit MTA pro dial-up ?

Petr Kadlec petr na egc.ipex.cz
Úterý Listopad 17 13:59:15 CET 1998

On Tue, 17 Nov 1998, David Rohleder wrote:

> Ne ze bych chtel nekoho osocovat z toho, ze nema o necem sajnu, ale:
>
> Zalezi hodne na kvalite linky, pouzitych opravnych protokolu, atd.
> V podstate bych to rekl takto: cim kvalitnejsi linka, tim si muzete
> dovolit vetsi MTU.
> Nastaveni MTU na pomalych (modemovych) linkach ma dalsi dopad:
> Cim delsi MTU, tim to dele trva nez paket dorazi na druhou stranu. Takze
> pokud pouzivate simultanne napr. ftp a telnet a velke MTU, tak je odezva
> ftp rychla (rychle se stahuje), ale odezva telnetu je pomala, protoze se

No omylem jsem se spojil pres 14kbd modem s MTU 1500 s telnet jakz takz
sel ale jak jsem pustil ftp tak neslo ani jedno (tekouci sirup) takze po
nekolika experimentech mam MTU 296 a setrim na novej modem ;-)

> musi cekat, az po lince prejde dlouhy ftp paket. A naopak (castecne).
>
> Dale, co je optimalni? V zadnem pripade bych nedoporucoval nastavovat MTU
> mensi nez 576B. Je to napsane v nejakem RFC, ze kazde sitove rozhrani by
> melo byt schopno prenest nefragmentovane pakety velikosti min. 576B.

To plati i pro modemy? Kdyz mam LAN pripojenou pres modem 28kbd k inetu a
5 najednou surfujicich useru, tak cim mensi MTU tim lip ne? Pokud kecam
tak me nekdo opravte...

> Pokud nastavite mensi MTU, tak se muze stat, ze se nektere sluzby zacnou
> chovat podivne. Tykalo se to napriklad ftp, bylo to tady pred nekolika
> mesici v konferenci.

	Petr Kadlec

* Petr Kadlec                   *
* pkadlec na egc.ipex.cz           *