Jaky zvolit MTU pro dialup bylo:Re: Jaky zvolit MTA pro dial-up ?

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Úterý Listopad 17 09:43:18 CET 1998

satko na quanto.uniag.sk (Jan Satko) writes:

> tak toto by som nedoporucoval nikomu. vidim, ze dotycny nema sajnu co je
> to 1500. Velkost 1500 sa dava pre velke rychle spojenia (napr. ethernet
> 10Mb). MTU je na to aby sa praveze na male spojenia nedavalo take velke
> cislo....lebo ak ma kuskovat na take velke kusy a pritom nieco spadne
> alebo sa nespoji a zase to posiela, tak je lepsie ked to posiela po
> mensich kusoch a skor sa sprava prijme. Ono dost zalezi na kvalite linky,
> lenze ta nikdy nieje taka aku by sme chceli. a preto ja soobne by som nad
> 600 ani neskusal ist. Podla mna optimalne by to malo byt od 300 do 500.

Ne ze bych chtel nekoho osocovat z toho, ze nema o necem sajnu, ale:

Zalezi hodne na kvalite linky, pouzitych opravnych protokolu, atd.
V podstate bych to rekl takto: cim kvalitnejsi linka, tim si muzete
dovolit vetsi MTU.
Nastaveni MTU na pomalych (modemovych) linkach ma dalsi dopad:
Cim delsi MTU, tim to dele trva nez paket dorazi na druhou stranu. Takze
pokud pouzivate simultanne napr. ftp a telnet a velke MTU, tak je odezva
ftp rychla (rychle se stahuje), ale odezva telnetu je pomala, protoze se
musi cekat, az po lince prejde dlouhy ftp paket. A naopak (castecne).

Dale, co je optimalni? V zadnem pripade bych nedoporucoval nastavovat MTU
mensi nez 576B. Je to napsane v nejakem RFC, ze kazde sitove rozhrani by
melo byt schopno prenest nefragmentovane pakety velikosti min. 576B.
Pokud nastavite mensi MTU, tak se muze stat, ze se nektere sluzby zacnou
chovat podivne. Tykalo se to napriklad ftp, bylo to tady pred nekolika
mesici v konferenci.

>       Jan 'EIS' Satko     .oooO                   E-mail:
>     System Administrator  (   )    Oooo.       satko na uniag.sk

Brno, Czech Republic