Smazane LILO

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Čtvrtek Listopad 19 06:19:54 CET 1998

Milos Prudek (prudek na sol.cz) wrote:
: Na pocatku byl disk s hda1 (FAT32 nebo VFAT, nevim jiste) a hda2
: (Linux). Bootovani ridilo LILO.
: Partici hda2 jsem v Linuxu smazal, a pak ji vytvoril ve formatu MSDOS
: pomoci fdisku.

Rozumiem tomu spravne, ze teraz uz ziadna Linux particia
na disku nie je?

: Pri startu pocitace se objevi jen

: LI

No bodaj by nie - chybaju mu data (/boot/boot.b), ktore boli
na tej zmazanej particii.

: A co ted? Jak korektne obnovit lilo?

Nijako. Bootnut z diskety DOS a "uzdravit" MBR cez
fdisk /mbr.  Nemyslim si, ze by bez nejakych strasnych
hackov islo pouzivat LILO pre bootovanie niecoho ineho
bez toho, aby niekde bol aj chodivy Linux.

Mimochodom: _velmi_ odporucam zobrat na chodiacom systeme
fdisk a vytlacit si udaje o particiach vratane "raw data"
v expert mode (resp. si udaje nejakou utilitkou savenut,
ale potom treba mat aj utilitku na obnovenie :-))

Nedavno mi to zachranilo kozu, ked som nejakymi necistymi
trikmi s LILO a nasledne s nespokojnymi NT-ckami poslal
svoj MBR do vecnych lovist ...

Zdravi
--
				Stano