routovani pres NT na I-net

Milan ©orm xsorm na informatics.muni.cz
Středa Listopad 25 12:55:47 CET 1998

Wed, Nov 25, 1998 ve 12:15:44PM +0100 Leos Literk napsal:
> Nazdar,
>
> mam problem s routovanim. Situace je takova - server NT a nejake
> stanice, vse na jedne vetvi. NTycka maji dial-up. Z jedne stanice jsem
> udelal linux a zacal konfigurovat sit. Mistni provoz mi fungoval. Pak
> jsem se chtel pres NT server nakonektovat na internet. Za chvili vsak
> nekdo priletel, ze mu zatuhl pocitac, mel tam nejaky 2 hodiny neulozeny
> dokument a ze tam na serveru byla hlaska o konfliktu IP adres. A ja to
> radsi vzdal.
>
> Takze mam par otazek - je mozne (a jak) nastavit routing tak, aby se
> [...]

jestli to dobre chapu, mate v siti jako hlavni router NT a linuxi stanici.
pak staci na te stanici nakonfigurovat

ifconfig eth0 ....
route add 127.0.0.1 ...
route add mistni.sit ... dev eth0
route add default gw adresa_NT dev eth0

a melo by vse slapat. samozrejme musite pro svuj stroj zvolit takovou IP,
ktera jeste v siti neexistuje. pokud mate na windows rozjete DHCP (dynamicky
pridelovane adresy), je nutne vasi IP z nich vyjmout (lze nastavit ve
windowsim dialogu)

milan sorm
Milan ©orm  (aka John Popelník)      telefon: +420 5 41512348
B205, FI MU, Botanická 68a, Brno     sorm na informatics.muni.cz
http://www.fi.muni.cz/~sorm/         tel. domů: (05) 46211083

Daląí informace o konferenci Linux