HD error?

Michal Rada michael na atrey.karlin.mff.cuni.cz
Středa Listopad 25 16:03:20 CET 1998

On Wed, 25 Nov 1998, Radek Malcic wrote:

> Ahoj
>
> Pri startu RedHat 5.1 me to vypisuje tuhle hlasku:
>
> Nov 25 08:13:51 mis kernel:  hdc:hdc: set_multmode: status=0x51 {
> DriveReady SeekComplete Error }
> Nov 25 08:13:51 mis kernel: hdc: set_multmode: error=0x04 {
> DriveStatusError }
> Nov 25 08:13:51 mis kernel:  [PTBL] [523/255/63] hdc1
>
> Nevite proc? Je vadnej HDD?
>
> Kernel je 2.0.36, HD je ST34321A 4103MB x/128kB Cache.

   Taky se mi neco podbneho deje doma. Pripojil jsem si totiz k pocitaci
3.disk (Mam tam moznost pripojit 4 disky - primary master & slave and
secondary).
  Navic jsem tam ve stejne dobe, jako ten disk, zkusil pridat pameti.
Chodilo mne to pod dosem, ale linux se pri bootu kousnul prave pri
takoveto hlasce. Pamet jsem tedy zase downgradnul (asi mu moc nesedla).
  Jak mi to chodilo potom?

   V Dosu se mi cas od casu stane, ze nejaka operace na tech discich se na
chvilinku (8 s) zasekne a pak to zase pokracuje. Problem vidim v tom, ze
jak tam mam 3 HDD, tak se to na tom on-board radici prilis mele, takze se
to obcas zasekne. V linuxu uz mne to pri bootovani funguje. Cas od casu mi
v prubehu prace napise hlasku:
hdc:hdc: set_multmode: status=0x51 {
 DriveReady SeekComplete Error }

 ale uz se to nestava castu a co hlavne: Nabootouji!

V cem bych videl reseni?
    1. je mene pravdepodobne --- pribyla Vam nejaka pamet, se kterou se
Vas board moc nemiluji.

   2. - to pravdepodobnejsi --- Mate tam tech disku moc a mele se vam to
tam. ---> Mit tam disky nejvyse dva (treba vetsi).

   Pokud tam mate vice nez 2 disky, tak si naschval zkuste nektere odpojit
a nabootovat (samozrejme se zmenou partition v lilo) a uvidite, jestli je
problem v tomto. Preji mnoho zdaru.

> Predem dik za odpoved
> 						Radek

  Neni zac,
						Michal

|  Michal Rada - MFF UK, Praha, obor Informatika             |
|  E-mail:  michael na atrey.karlin.mff.cuni.cz                 |
|  WWW:     http://www.kolej.mff.cuni.cz/~michael            |