HD error?

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Listopad 26 06:47:57 CET 1998

>    Taky se mi neco podbneho deje doma. Pripojil jsem si totiz k pocitaci
> 3.disk (Mam tam moznost pripojit 4 disky - primary master & slave and
> secondary).
>   Navic jsem tam ve stejne dobe, jako ten disk, zkusil pridat pameti.
> Chodilo mne to pod dosem, ale linux se pri bootu kousnul prave pri
> takoveto hlasce. Pamet jsem tedy zase downgradnul (asi mu moc nesedla).
To spis te pameti nesedelo casovani nebo ji bylo moc a neumela ji
obslouzit cache.

>   Jak mi to chodilo potom?
>    V Dosu se mi cas od casu stane, ze nejaka operace na tech discich se na
> chvilinku (8 s) zasekne a pak to zase pokracuje.
Tak na tohle velky pozor ! Stalo se mi neco podobneho. Ta prodleva
znamena, ze I/O operace selhala, ale BIOS se pokousi o retry -
zpocatku uspesne.Casem se to bude stavat casteji, az nakonec ta stopa
zanikne. Tohle se mi opravdu stalo - WDC 3.1 GB stare 1.5 roku.
Napred se komunikace zpomalovala, pak pri zapisu strachal hlavickama
a hledal stopu a nakonec se objevovaly modre obrazovky.

Mala vsuvka pro Linuxare, kteri nevideli poradne zborcene Windows -
obcas se prepnou do textoveho rezimu, obrazovka zmodra a objevi se
napis (volne prelozeno) : Hod si masli, data jsou v haji.

Nejhorsi bylo, ze na disku vlastne nebyly zadne spatne sektory - na
kritickych mistech asi nebyly vubec zadne. Pri testech (SCANDISK,
SCANDISKW, EZDrive) se proste prubeh zarazil, hledal stopy a
zamrznul. Jen od Win jsem se po dlouhe dobe dockal hlasky, ze sektor
cislo ... blaba je necitelny.

Ve finale se tento disk zacal "odhlasovat" z BIOSu a nesel detekovat
ani po tvrdem resetu. Jedine off-wait-wait-...-on.
Aspon mi uznali reklamaci.

>Problem vidim v tom, ze
> jak tam mam 3 HDD, tak se to na tom on-board radici prilis mele, takze se
> to obcas zasekne.
To je nesmysl. Taky pouzivam 3 disky a navic kazdy pes jina ves. A
bez problemu. Pokud "se to mele", muze byt spatne nektery jumper
(master/slave/single) nebo si BIOS spatne zjistil parametry pro
prenos (PIO mod, blokove prenosy). Ale spravne nastavene 3 disky
chodi bez problemu !!

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s