Chyba disku?

Jan Marek jmarek na pf.jcu.cz
Čtvrtek Listopad 26 17:42:45 CET 1998

Zdenek Havel wrote:

> Zdravim ve spolek,

taktez...

> kernel: scsi0: MEDIUM ERROR on channel 0, id 0, lun 0, CDB: 0x08 1a 0b bd
> 02 00
> kernel: extra data not valid Current error sd08:03: sns
> = 70  3
> kernel: ASC=15 ASCQ= 0
> kernel: Raw sense data:0x70 0x00 0x03 0x00 0x00 0x00 0x00 0x0a 0x00 0x00
> 0x00 0x00 0x15 0x00 0x00 0x00
> kernel: scsidisk I/O error: dev 08:03, sector 148636, absolute sector
> 1706941

Me totez zacala delat Barracuda. Snazil jsem se to opravit a nevim, zda se mi
to podarilo. Nicmene delal jsem to takto:
Pustil jsem si na odmountovanou partisnu e2fsck -cv /dev/sd... Tam jsem se
dozvedel, kolik ma bloku (Ono to tam odpocitava...)
Pak jsem spustil program badblock -o bad /dev/sd... pocet_bloku a on mi do
souboru bad (za -o) ulozil cislo vadneho bloku. a pak jsem znovu spustil e2fsck
-vl bad /dev/sd... a predpokladam, ze mi e2fsck oznacil blok jako vadny.
(Mozna, ze to udelal uz pri prvnim pruchodu...???) Uvidime, jestli se mi to
jeste objevi.

> Je muj predpoklad ze se disk chysta odejit do vecnych diskovych poli

... spis lovist, ne, do pole bych ho nedaval, ani kdyby to bylo RAID 7 ...

> K jadru 2.0.36 se vztahuje moje druha otazka, po zkompilovani a zavedeni
> se mi pri bootu vypise nasledujici hlaska: Memory: sized by int13 088h.
> Zajimalo by me co znamena.

to nevim...

Zdravi
Honza Marek