Shaper - vice virtualnich rozhrani

David Trcka trcka na poda.cz
Neděle Listopad 29 15:23:30 CET 1998

On Sun, 29 Nov 1998, Radek Zindr wrote:

> Potrebuji poradit, jestli nejaka verze jadra (treba i 2.1.x) dokaze
> na jedno fyzicke rozhrani pripojit vice virtualnich vytvorenych pomoci
> shaperu. (nyni pouzivam 1.0.36)
> Jde mi o to, aby slo na jedne sitovce provozovat vice rozhrani s ruzne
> nastavenymi
> rychlostmi.
> Aby pote slo pomoci routovani nastavovat rychlost pro jednotlive stanice.
> Pokud jste nekdo neco podobneho resil, nebo vite jak na to, poradte mi.

Jenom ze zvedavosti jsem kdysi zkousel (na 2.0.34), jak by to vypadalo,
kdybych vice shaperu attachnul na jedno sitove rozhrani. Nijak to
neprotestovalo a chodilo to. Ale zkousel jsem jenom 2.
postup byl klasicky:
insmod shaper
insmod shaper -o shaper1
shapecfg attach shaper0 eth0
shapecfg attach shaper1 eth0
shapecfg speed shaper0 33600
shapecfg speed shaper1 28800
ifconfig shaper0 192.168.1.1 pointopoint 192.168.1.10
ifconfig shaper1 192.168.1.1 pointopoint 192.168.1.11
route add -host 192.168.1.10 shaper0
route add -host 192.168.1.11 shaper1

myslim ze jeste tam bylo route add -host 192.168.1.1 lo

Doufam ze to je ok, pisu to z hlavy.

David Trcka, PODA s.r.o., Havirov
network administrator/spravce site
          ICQ#: 24079192