? Konfigurace/administrace PostgreSQL.

Horak Daniel horak na mmp.plzen-city.cz
Pondělí Listopad 30 15:19:53 CET 1998

>     nainstaloval jsem si postgreSQL (zatim 6.3.2 byla v takove pekne
> distribuci redhatu) a v manualu jsem nasel, ze lze vytvorit dalsi
> kolekce databazi v udane ceste spravovane nejakym uzivatelem. Prikaz
> initdb sice databazi v ceste /home/<user1>/database/ vytvori, ale
> postgre stejne pouziva tu puvodni ...

serveru lze rici, kde ma hledat data (viz PGDATA v env, -d v prikazove
radce)
pro dalsi databazove kolekce existuje program initlocation (aspon v 6.4) a
pri vytvareni databaze se, myslim, muze zadat, kde je umistena

> Dotazy:
> # chtel bych, aby si nekteri uzivatele mohly vytvaret vlastni databaze
> (tj. pridelit jim databazovy system, jak to nazyvaji v manu initdb),
> ulozene v jejich domacim adresari a pak k nim pristupovat -
> jak na to ?
uzivatele v Postgresu jsou nezavisli na uzivatelich v systemu, pri vytvoreni
uzivatele v postgresu lze specifikovat, jestli muze vytvaret sve databaze

> # jak nastavovat uzivatelum prava k databazim a tabulkam ?
pomoci GRANT v SQL
v pg_hba.conf je mozne konfigurovat pristupy podle IP adres, jmena databaze,
atd

> # jak se z C programu (CGI) pripojim k databazi (pripadne nejdriv k te
> vyse zminene kolekci databazi) jako konkretni uzivatel (tj. jmenem a
> heslem, bez ohledu na to, pod jakym uzivatelem mi proces
> bezi) ? Ta fce,
> pres kterou se konektim ma sice hafo parametru jako host,
> port atd. ale
> zadne name/passwd :-(.
v 6.4 je fce PQsetdbLogin, te se zadava jmeno a heslo

					Dan