HP DAT 24x6e

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Pondělí Listopad 30 17:57:03 CET 1998

On Mon, 30 Nov 1998, Robert Toth wrote:

> mate niekto skusenosti s $SUBJ ?
>
> napriek "spravnym" hlaskam pri boot-e neviem zo zariadenia ani citat ani
> zapisovat ( RH5.1 )
> Pokial som k masine pripojil inu DAT-ku fungovala bez problemov ...
>
> vypis LOG-u:
>
> Nov 28 16:23:53 mesiacik kernel: (scsi0:0:5:0) Using narrow (8 bit) transfers.
>
> Nov 28 16:23:53 mesiacik kernel: (scsi0:0:5:0) Synchronous at 10.0MHz, offset 15.
>
> Nov 28 16:23:53 mesiacik kernel:   Vendor: HP        Model: C1557A
> Rev: U610
>
> Nov 28 16:23:53 mesiacik kernel:   Type:   Sequential-Access
> [...]

Mozna placnu nesmysl - Jedna se o autolader na 6 pasek ?

Pokud ano, ja jsem zkousel kdysi starsi model tehoz - C1553A na RH4.1

Prvni zakladni zadrhel je v tom, ze robot ma LUN 1, drive LUN 0 - nutno
zapnout v SCSI biosu (ja mel ADAPTEC 788X na MB).

Pak je potreba tu pasku mit uz zalozenou v okamziku bootu - proc to jsem
dal nezkoumal - jelikoz stejne nebyla Linuxova podpora na robota ,
(program mtx) tak jsem to nakonec pripojil na Sun se SOlaris2.5 - a
pouzivam mtx na robota a /dev/nrst11 na provoz bez komprese a /dev/nrst35
na provoz s kompresi - fakt je, ze nez jsem to optimalizoval (strasny
bordel v nastaveni DIP - dodneska mi neni jasne zcela) ubehlo pul roku a
vymenil jsem si nekolik mailu s chlapikem od HP - ne u nas, primo s
autorem HP-DAT FAQ - a ten mi nakonec poslal ono mtx pro 2.5 - vubec jsem
oznal , ze pripojeni DAT je velka veda (rozpoznavani typu pasek, MRS apod
o kompresi a DDS ani nemluvim ). Kdyby vas to moc bolelo, zkusim najit
jeho adresu (jmenoval se myslim Alan Slater nebo tak nejak).

Napiste mi urcite, az to zprovoznite .

Treba to je jinak

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *