Ceska programatorska klavesnice

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Čtvrtek Říjen 1 11:06:14 CEST 1998

Milan Zamazal <mz-mail na pdm.pvt.net> wrote:

>     PK> (pouzivajici odhlasovanou ceskou programatorskou klavesnici, kde
>     PK> se pres Shift + horni rada klaves pisi cislice),
>
> O jake hlasovani se jednalo?  Kde lze nalezt blizsi informace
> o hlasovani a odhlasovanych klavesnicich?

   Mozna, ze to byl jenom muj pocit, ze se jednalo o hlasovani.
Probihalo to v teto konferenci loni v rijnu a listopadu. Kazdopadne
nejlepe dostupne programatorske klavesnice (konzolova z ucw i cs-tools,
X-ova z XKB-czsk-forcedIM) davaji pri stisknuti klavesy z horni rady
se Shiftem cislice, takze !@#$%^&*() je potreba psat bud trojhmatem
(AltGr+Shift+klavesa) nebo prepnout na americkou klavesnici, coz je
vcetne zmacnuti Shiftu stisknuti prinejmensim 4 klaves.

   Pokud by se !@#$%^&*() psalo se Shiftem jako na americke klavesnici,
lze psat cislice bud dvojhmatem AltGr+cislice nebo prepnutim na americkou
a zpet, coz jsou 3 klavesy (bez Shiftu), nebo pouzitim numericke klavesnice
(koneckoncu by sla pridelat i moznost psat cislice po stisknuti mrtve
klavesy - tj. 2 stisknuti klaves bez Shiftu). BTW: takto funguje ceska
amaterska klavesnice ve staricke T602 a tusim i v prvnim rezidentnim
programu pro MS-DOS - KEYBCS.

   Vysvetlete mi nekdo, co je na te prvni moznosti lepsi...

--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229