Ceska programatorska klavesnice

Hanus Adler had na pdas.cz
Čtvrtek Říjen 1 16:29:21 CEST 1998

On 1 Oct 1998 10:08:44 +0100, Petr Kolar <PETR.KOLAR na vslib.cz> wrote:
>Probihalo to v teto konferenci loni v rijnu a listopadu. Kazdopadne
>nejlepe dostupne programatorske klavesnice (konzolova z ucw i cs-tools,
>X-ova z XKB-czsk-forcedIM) davaji pri stisknuti klavesy z horni rady
>se Shiftem cislice, takze !@#$%^&*() je potreba psat bud trojhmatem
>(AltGr+Shift+klavesa) nebo prepnout na americkou klavesnici, coz je
>vcetne zmacnuti Shiftu stisknuti prinejmensim 4 klaves.
[...]
>   Vysvetlete mi nekdo, co je na te prvni moznosti lepsi...

logicnost -- jsem zvykly na ceskou klavesnici, kde se proste cisla pisou
se shiftem. Vim, ze chci-li @#$^&*[]{}, musim jeste navic pridrzet AltGR a
nedela mi to problemy, proste jsem si zvykl. Je to podle meho lepsi, nez
vytvaret nejake napul ceske a napul americke klavesnice, ve kterych se
pak vyzna jen jejich autor, nebo pouzivat Windowsovou klavesnici, kde se
zbytecne musim ucit, kam jeji autory napadlo dat [] nebo treba $.

S pozdravem,

Hanus Adler

--
Contrary to popular belief, Unix is user friendly.
It just happens to be selective about who it makes friends with.