instalace RH via FTP

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Pondělí Říjen 5 16:58:01 CEST 1998

On Mon, 5 Oct 1998, Vladimir Michl wrote:

> Ano, on na tom CD je v kazdem adresari takovy soubor. Ale ten tam nema
> RH, ale to rozsireni, nebot to asi jinak udelat nejde. Pokud takove CD
> namountujete pod UNIXem, tak on ten soubor cte a clovek vidi dlouha jmena
> z neho. Zda to ale umi RH pouzivat to nevim.

Nemam v tom prilis jasno, ale neni to jinak? :-)
Rozsireni na dlouha jmena na ISO9660 lze dosahnout minimalne caa 4x
a pokazde jinak :-)

- 32znakova jmena podporuje primo ISO9660, ale uvadi se, ze s temito CD
pak muze mit problemy DOS. Co to znamena nevim (zda jsou
nektere soubory nedostupne, maji podivna jmena nebo cele CD se neda
cist..?)

- delsi jmena jsou v rozsireni Rock Ridge a Joliet (doufam, ze tradicne
nekomolim jmena). Oba mohou, ale zejmena v druhem pripade nemusi
zajistovat kompatibilitu s "cistym" ISO9660.

- 4ta metoda sice poskytuje douha jmena take, ale jsou pod
	Linuxem necitelne. Jedna se o AUFS nebo AppleDouble rozsireni
	a umi to cist MacOSy. Na CDROM se to jevi jako adresare
	.AppleDouble.

- posledni metoda je TRANS.TBL. To jsou bezne soubory, ktere slouzi jako
  prevodni tabulka. Rekl bych, ze je Linux neumi pouzit, ale jisty si
  nejsem.

Ted me napadlo, ze take nevim jak vyrabi mkhybrid CD image. Pokud
to nedela pres AUFS je to take cesta jak dosahnout dlouhych jmen, ale
opet citelnych jen na MacOSu.

Nektere z techto metod jsou celkem dobre kombinovat na 1 CDROM.
Neni problem mit ISO9660, Rock Ridge, Joliet a AUFS na jednom CD
a nebo v nejhorsim moznem pripade vytvorit vic partion a
a na kazde jiny fs. Odzkouseno treba ISO9660 a HFS. Otazkou je
jak takova CD delat pod Linuxem, ale to uz jsem se dostal uplne jinam :-)

Pokud jde o instalaci RedHatu z FTP serveru, myslim si, ze
by stacilo vypalit CDROM s ISO image vytvorenym mkisofs
1.12 s parametry -R a -J. Pak by mela byt videt dlouha jmena
i na NT. Dalsim problemem muze byt, ze nektere souborz musi mit
nastaven x atribut i pri FTP instalaci (nejsem si jist 100%)
a take to, ze ls -l z FTP serveru NT a Unixu vypada trochu jinak
(ale snad s tim problem nebude). Nicmene nezkousel jsem
zajit az tak daleko.

Naprosto  nouzova moznost je vse potahat z FTP serveru na
partion disku na kterou se NEBUDE instalovat a instalovat z ni.
RH se pak jiz smiri s tim, ze dlouha jmena jsou takovou transakci
znicena a na disku se rad koukne do souboru aby zjistil co je zac.

S pozdravem
	Petr Snajdr