/var/lib/rpm/fileindex.rpm

Úterý Říjen 6 11:20:53 CEST 1998

Petr.Novotny na antek.cz (Petr Novotny) writes:

> Ted koukam, ze jsem se uklepl - je to uninterruptible (v ps je status
> "D").

Obecne plati, ze procesy jsou uvedeny do neprerusitelneho spanku,
pokud cekaji na kratkodobou udalost (napr. diskove I/O). V tomto stavu
nereaguji na signaly. To je duvod, proc procesy nebylo mozne zabit ani
pres kill -9.

grepem jsem prosel zdrojovy kod Linuxu 2.0.35:

$ cd /usr/src/linux
$ find . -follow -name '*.[ch]' \
    -exec grep TASK_UNINTERRUPTIBLE \{} /dev/null \;

Vypada to, ze k uvedeni do neprerusitelneho spanku muze dojit pri I/O
operacich a pri cekani na zamknutou pametovou stranku (mm/filemap.c).

Zkuste se pres strace podivat, kde jsou ty procesy uspany. Jde o chybu
jadra (ktera muze byt zpusobena HW problemem), takze predpokladam, ze
jste uz vcera rebootoval. (Cim driv tim lip.) Nicmene pokud ne, nebo
pokud problem je reprodukovatelny, pak budete na stope ;-)

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR