Linux - invex

Petr Skoda skoda na sunstel.asu.cas.cz
Středa Říjen 7 14:38:53 CEST 1998

On Wed, 7 Oct 1998, Jiri Lisicky wrote:

> Tak jsem byl v pondeli na Invexu a ptal jsem se v info centru po
> Linuxu.
>
> __JEDINY__ vystavovatel, ktery si do nomenklatury uvedl heslo "Linux"
> je Varicad :(
> --

Pokud vim, tak P .Janik neco hovoril o 5 firmach a dokonce i o Linuxu na
notebooku.
Jelikoz v elisu byl jen zmineny Varicad, bloudil jsem nazdarbuh po INVEXu
a vsude kde meli notebooky mi odpovedeli, ze je Linux nezajima.
V teto souvislosti me popadl bezmocny vztek nad nesmyslnymi pravidly ,
kteri si nekteri stanovili pro definici toho, co je komercni nabidka.
Kdyby P. janik napsal rovnou o jake firmy jde, mohlo to prospet spouste
lidem, ( protoze by nemuseli  litat nazdarbuh (bezvysledne) a tapat v
temnotach Windowsove zumpy ;-), a

Linuxu jako takovemu jiste take. Myslim si, ze zverejneni jmena firmy popr
ramcove produktu (UZCE zamereneho proLinuxove - i napr Linuxem podporovane
RAID radice apod) by jiste nikomu neublizilo a pokud by nekdo one firme
zavidel vyhodu - jiste nevyraznou ( ono se asi moc na Linuxu zatim
nevydela, a pokud ano a firma vyjde Linuxove komunite vstric, je to z meho
pohledu zaslouzeny vydelek a chvalihodna cinnost) - at to zkusi taky.

Vubec mi pripada, ze se ve zdejsim listu na jednu stranu vedou sahodlouhe
diskuse o tom, co by se melo udelat pro popularizaci Linuxu, ale kdyz
prijde nejaka pozitivni nonFree informace je nesmyslne cenzurovana kvuli
pochybene cistote nekomercnosti Internetu ci diskusni skupiny jako takove.
(staci napr. zalistovat archivem pro reakce na nabidku firmy Brailcom).

Je mozne, ze vsem vyhovuje stavajici hermeticky uzavreny stav ( a
akademicke debaty o svetlych zitrkach linuxu u nas) - pokud vsak ne, bylo
by na case prehodnotit pojeti komercni nabidky (opakuji pouze Linuxove
zamerene).

Tak, tim jsem si jiste pridelal vice (ortodoxneji smyslejicich)  nepratel,
presto vsak doufam, ze me stale jeste bude nekdo chtit poskytnout rady ;-)
az se na neco zeptam

Budu rad, kdyz me i nekdo podpori.

P.S. Vyse uvedenym rozhodne nechci znevazovat praci a snahu Yenii, Pavla
Janika a dalsich - jen bych rad vyprovokoval diskusi vedouci k rozumne
prijatelnemu reseni.

disclaimer:
jak je zvykem : .. mluvim za sebe a zamestnavatel vubec nevi, co si myslim
apod...

*  Petr Skoda                         Tel   : (0204) 649201, l. 361     *
*  Stelarni oddeleni                          (0204) 620361, 620136     *
*  Astronomicky ustav AVCR            Fax   : (0204) 620250             *
*  251 65 Ondrejov                    e-mail: skoda na sunstel.asu.cas.cz  *
*  Ceska republika                            pskoda na mbox.cesnet.cz     *