Remote Exec etc..

Pátek Říjen 9 13:27:18 CEST 1998

On Fri, 9 Oct 1998, Petr Snajdr wrote:

[licence ssh]
> Premyslel jsem jak svuj pozadavek na licenci nejlepe formulovat.
> Co treba tak, aby takovy sw. mohl byt soucasti Debianu a
> nebyl zarazen do non-free? :-)

Debianovska pravidla ta licence rozhodne nesplnuje.

> To nevim :-), poznamenal jsem to spis jen tak k tomu TCL.
> Nicmene (tradicne naivni) otazka: proc? :-)

Tim jsem myslel jestli bude flamewar TCP vs Python vs kdovico. :)

> 	Trochu me stve, ze bezpecnost si resi kazda
> aplikace sama (pokud mozno s root pravy). A vubec, ze

To mne taky.

> i veci na ktere root prava nejsou treba se delaji
> nebo standardne musi delat s root pravy.

Zvlast ty, ve kterych je neco jako:

  if (getuid() != 0) {
    fprintf(stderr, "je nam lito\n");
    exit(1);
  }

(nechci jmenovat zadny sendmail)

> BTW: Zkousel jste nekdo v posledni dobe Linux privs?

Tzv. capabilities (*) budou v 2.2. Audit, ACLka a set-cap (neco jako
set-uid, ale pro capabilities), pokud vim, nikoli (posledni dve z toho
duvodu, ze pozaduji upravu filesystemu). Jaderni experti mozna budou vedet
vic.

BTW: jeste existuje GSS-API, co mj. resi otazku vzdalene identifikace,
autorizace a autentizace a taktez ochranu prenasenych dat. Na Linuxu by
mela byt pouzitelna implementace ze Sesame (neco jako Kerberos the Next
Generation).

"You can't be truly paranoid unless you're sure they have already got you."

(*) capabilities je v tomto kontextu strasne zmatecne jmeno, protoze
    je to spis neco jako privilegia ve VMS, nez capabilities v KeyKOSu
    nebo EROSu