TeX je FREE - bylo RE: Diskuse: tisk

Tomas Kouba kouba na fzu.cz
Pondělí Říjen 12 13:00:38 CEST 1998

> Co treba jak tisknout z programu? Generovat PostScript? Generovat
> src.
> TeXu? Ani jdno reseni se mi moc nezamlouva (navic TeX je non-free
> nebo
> neni?).
>
> S pozdravem
> 	Petr Snajdr

Nevim, co si kdo predstavuje pod pojmem free. Od TeXu jsou k
dispozici uplne zdrojaky (jeden soubor tex.web). Podle prani autora
nikdo jiny nesmi v tomto souboru delat jakekoliv zmeny. Je vsak mozne
psat zmenove soubory a tak pri prekladu vytvorit vlastni upravu
(treba pdfTeX nebo doplnene prekovovani cestiny, ...). Za TeX jako
takovy se platit nemusi, avsak nektere firmy mohou pozadovat za svou
instalaci penize (asi jako kdyby RedHat chtel penize z kazde
instalace a ne pouze za CD). TeXova licence to totiz vlastne
umoznuje. Ale to je jina diskuse.

Tomas Kouba