TeX je FREE - bylo RE: Diskuse: tisk

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Pondělí Říjen 12 13:35:15 CEST 1998

On Mon, 12 Oct 1998, Tomas Kouba wrote:

> Nevim, co si kdo predstavuje pod pojmem free. Od TeXu jsou k

free software (viz. dale)

> dispozici uplne zdrojaky (jeden soubor tex.web). Podle prani autora

presnej receno neco co neni treba umistit do kategorie non-free
v Debianu.

> nikdo jiny nesmi v tomto souboru delat jakekoliv zmeny. Je vsak mozne
> psat zmenove soubory a tak pri prekladu vytvorit vlastni upravu
> (treba pdfTeX nebo doplnene prekovovani cestiny, ...). Za TeX jako
> takovy se platit nemusi, avsak nektere firmy mohou pozadovat za svou
> instalaci penize (asi jako kdyby RedHat chtel penize z kazde
> instalace a ne pouze za CD). TeXova licence to totiz vlastne
> umoznuje. Ale to je jina diskuse.
>
> Tomas Kouba

Rekneme, ze chci napsat program, ktery bude free software a bude pod GPL.
Budu chtit aby umel tisknout. Pak mi prijde celkem nelogicke
pouzit TeXu ( i kdyz ucta k jeho schopnostem) a nezbude mi nejspise
nic jineho nez naucit se PS a generovat PS. Jenze to mi taky neprijde
idelani. V OS je pak 10000... (hodne velke cislo) generatoru PS.

S pozdravem
	Petr Snajdr