sprava hesel ve velkem

Robert Follner follner na icl.cz
Pondělí Říjen 12 13:25:08 CEST 1998

On 11-Oct-98 Petr Simek wrote:

> A hlavne je to jako zvlastni modul - takze NDS server neni schopen
> pres NDS autorizovat uzivatele zavedene na linuxu v passwd/shadow
> Je to v podstate NW server sam pro sebe, jako kdyz ho spustite pod OS/2
Jinymi slovy, je to k nicemu. Pak ale nevim, proc to nekdo predtim zminil.
Kdyz si prectu cely predchozi mail, pak bych musel byt hlupak nebo nevedet
o cem mluvim (pisu) (nebo neumet cist), abych navrhl neco takoveho.
Ujasneme si, ze chceme mit jeden server (a pripadne nejaky zalozni)
s databazi uzivatelu a jejich hesly a domovskymi adresari atd. a ten
bude umet slouzit jako autentizacni server pro dalsi stroje.
Dale by bylo mile, kdyby ten stroj (server) byl linux a ostatni stroje
treba linuxy, NT, w95, jine unixy atd. se ho ptaly, jestli ten uzivatel,
co se zrovna snazi prihlasit je lump nebo nas uzivatel a kde ze to ma
vlastne home adresar...

Takze opakuji sve otazky:

Umi takove pozadavky splnit NDS server na linuxu?
Z predchozi odpovedi vyplyva, ze ne.

Umi neco takoveho LDAP server?
Jeden muj kamarad mi napsal, ze ano, ale ma to nejaka ALE! Nicmene, ze
pracuje na nejakem pokecu o LDAP a ze nam sem pak posle URL.

Da se neco podobneho docilit s PAM a/nebo nejakymi jinymimoduly?
Dosud zadna odpoved!

Existuje jeste neco jineho, co by slo podobne zneuzit?

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno
 + 420 - 5 - 746 743
 use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language