sprava hesel ve velkem

Petr Snajdr pesna na didot.cz
Pondělí Říjen 12 13:43:40 CEST 1998

On Mon, 12 Oct 1998, Robert Follner wrote:

> Ujasneme si, ze chceme mit jeden server (a pripadne nejaky zalozni)
> s databazi uzivatelu a jejich hesly a domovskymi adresari atd. a ten
> bude umet slouzit jako autentizacni server pro dalsi stroje.
> Dale by bylo mile, kdyby ten stroj (server) byl linux a ostatni stroje
> treba linuxy, NT, w95, jine unixy atd. se ho ptaly, jestli ten uzivatel,
> co se zrovna snazi prihlasit je lump nebo nas uzivatel a kde ze to ma
> vlastne home adresar...

Napadla me SAMBA a PDC, ale jednak nevim v jake fazi to je, ale
nevim zda je PAM modul pro Linux, ktery by umel vyuzit DC.
Pres Novell (treba na Linuxu) by to jit melo, ale bude se pouzivat
databaze uzivatelu toho NW. PAM modul pro Novell je.

> Takze opakuji sve otazky:
>
> Umi takove pozadavky splnit NDS server na linuxu?
> Z predchozi odpovedi vyplyva, ze ne.

Nevim zda onen PAM modul umi NDS.

> Umi neco takoveho LDAP server?

PAM modul pro LDAP jsem videl, ale ted nemohu najit misto kde.

> Jeden muj kamarad mi napsal, ze ano, ale ma to nejaka ALE! Nicmene, ze
> pracuje na nejakem pokecu o LDAP a ze nam sem pak posle URL.
>
> Da se neco podobneho docilit s PAM a/nebo nejakymi jinymimoduly?

Zkuste se podivat v nejakem vyhledavaci po retezcich PAM+Linux+...
Myslsim, ze by to slo, ale jak to udelat ciste a pouze na
softare, ktere je minimalne zdarma nevim.

S pozdravem
	Petr Snajdr