sprava hesel ve velkem

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Pondělí Říjen 12 15:18:56 CEST 1998

> Napadla me SAMBA a PDC, ale jednak nevim v jake fazi to je, ale
> nevim zda je PAM modul pro Linux, ktery by umel vyuzit DC.
> Pres Novell (treba na Linuxu) by to jit melo, ale bude se pouzivat
> databaze uzivatelu toho NW. PAM modul pro Novell je.

> Nevim zda onen PAM modul umi NDS.

PAM modul jsem uspesne zkousel pouze proti bindery. Nicmene uzivatele
na NW mate v NDS a do bindery se to stejne promita automaticky pokud
si to zapnete. Muzete si urcit ktere casti NDS se objevi v bindery a
ktere ne. Napadlo mne pouzit NW pro ukladani hesel - novell ma v NDS
vyresene situace jako synchronizovani replik a to ze se to samo vyrovna
s vypadkem site. Pro 2 uzivatele je zadarmo. Spatne na tom je, ze je na
kazdy takovy passwd server treba PC, resi to stejne jen hesla a nikoliv
vyrobu passwd/shadow/group/home a navic se to neda ruzumne ridit z Linuxu
(snad pres ten Caldera NDS klient), ale potrebou NW serveru se to silne
komplikuje. Takze jsem to zavrhl ... (snad kdyby NW server bezel pod
linuxem jako pod OS/2 , ale to je jen kdyby)