Diskuse: tisk

Pavel Janik ml. Pavel.Janik na inet.cz
Úterý Říjen 13 12:49:23 CEST 1998

   From: Lukas Macura <limo na x.opf.slu.cz>
   Date: Tue, 13 Oct 1998 09:50:43 +0200 (MEST)

Zdravim,

   > Napr. kdyz chce netscape tisknout, musi si vytvorit postscript sam nebo na
   > to jsou knihovny ? Pokud si to musi delat kazda aplikace sama, tak je to

ja o zadnych knihovnach nevim a myslim si, ze to kazdy musi resit
sam. Ostatne kazdy program ma take jine pozadavky na kvalitu a vizaz
vystupniho dokumentu... Vezmeme si ku prikladu takovy Emacs - ten ma
veskere sve tiskove schopnosti v souboru ps-print.el a je mu dobre.

   > A pokud jsou knihovny v poradku, je chyba v ghostscriptu. Vi tady nekdo na
   > 100%, v cem je tedy chyba pri onech barevnych tiscich ? Tisk mono pres
   > ghostsript se mi zda velmi prijatelny ...

Jediny problem je v tom, ze spolecnosti, ktere vyrabeji tiskarny
nejsou ochotny dodat specifikace komunikacniho protokolu svych
tiskaren. Pokud by tomu byly ochotny, nikomu nic (a zejmena
spolecnosti Alladin Enterprise) nebrani podporu techto tiskaren
dokoncit.

   > Myslim, ze jedine rozumne a dost rychle reseni je vychytat mouchy
   > stavajicim programum a filtrum nez vymyslet neco noveho.

Naprosto souhlasim - PostScript je jazyk, ktery byl zverejnen v roce
1985 a stale se pouziva a jeste peknou radku let se pouzivat
bude. Umoznuje velice jednoduse specifikovat vse, co potrebujete a co
je dulezite - stale se vyviji, neni to jazyk mrtvy.

Tem, kteri uvazuji o moznosti vyhnout se produkci PostScriptu ve svem
programu, doporuji zkusit na Internetu najit knihovnu pdflib
(http://www.ifconnection.de/~tm), ktera umoznuje generovat soubory ve
formatu PDF. Format PDF by se mohl stat variantou k PostScriptu, ale
pri tiskarny je lepsi PostScript.

A TeXiste dodavaji: "Ale co treba format dvi?"

A Honza Hubicka: "Zkus AAlib"...
--
Pavel Janik ml.
Pavel.Janik na inet.cz