Diskuse: tisk

Úterý Říjen 13 17:34:44 CEST 1998

On Tue, 13 Oct 1998, Robert Follner wrote:

> Fajn, to zni rozumne. Slo by k tomu zneuzit nejak jazyk PCL5 nebo je to
> jeste horsi nez postscript? Mam na mysli, ze kazdy program, ktery by

Myslim, ze nekdo zminoval, ze specifikace PCL je dobre utajovana.
Nicmene silne pochybuji, ze by to prinaselo libovolne vyhody proti
PostScriptu. Viz nize.

On Tue, 13 Oct 1998, Lukas Macura wrote:

> Napr. kdyz chce netscape tisknout, musi si vytvorit postscript sam nebo na
> to jsou knihovny ? Pokud si to musi delat kazda aplikace sama, tak je to

Ano. Knihoven existuje spousta, napr. stdio. :)

> problem a reseni bych videl v knihovnach. Pokud knihovny existuji a maji
> nevalnou kvalitu, je treba je prepsat.

PostScript je (vicemene) nezavisly na zarizeni. Pro ty, co to nevi (a
kterych, jak se zda, je hodne) obsahuje primitiva jako nakresli caru,
pouzij barvu s nasledujicim RGB, namaluj text zadanym fontem, placni
sem bitmapovy obrazek atd. Dosazeni maximalni kvality reprodukce je
predevsim zalezitost interpreteru, i kdyz program v PS muze obsahovat
kod, ktery nejakym zpusobem reaguje na vlastnosti zarizeni a prizpusobuje
se jim (ale to uz je vyssi magie).

> A pokud jsou knihovny v poradku, je chyba v ghostscriptu. Vi tady nekdo na
> 100%, v cem je tedy chyba pri onech barevnych tiscich ? Tisk mono pres
> ghostsript se mi zda velmi prijatelny ...

Barevny polotonovy tisk je proste technologicky obtizna vec, ve ktere
zalezi i na tech nejmensich detailech. Driver od vyrobce je pochopitelne
nakalibrovany nejlepsim moznym zpusobem, zatimco "independent driver"...
(jak ostatne psal pan Malusek).

On Tue, 13 Oct 1998, Alexandr Malusek wrote:

> Obecne ano, ale pri tisku textovych souboru je mozne ghostscript
> obejit a text posilat primo na tiskarnu. Za tim ucelem je potreba
> vytvorit specialni tiskovou frontu. Tedy ne vse musi za soucasneho
> stavu jit pres postscript.

Zase takovy text pak vypada jak z T602 :)

> Chyba neni v knihovnach, ale v ghostscriptu a v tom, ze PostScript je
> licencovany firmou Adobe. GhostScript proto neni interpret 100% PS -
> nektere PS soubory neumi zpracovat a v jeho distribuci nejsou (driv
> nebyly, posledni stav neznam) kvalitni PS fonty.

To uz bych nevidel tak tragicky. Vetsinu korektnich PS souboru
dostatecne aktualni verze  gs sezvyka (bohuzel se GNUizace zastavila na
verzi 3.x, zatimco vyvoj dospel k pate rade). Co se tyce fontu, tak URW
venovalo (pod GPL) svoje klony standardnich PS fontu, jejichz kvalita je
slusna (jen ta nase nabodenicka tam chybi).

> Koncepce tisku by se zmenit mela, ale je to problem velmi komplexni.
> Chce-li nekdo nyni kvalitne tisknout na barevne tiskarne, je lepsi se
> zamerit na napsani kvalitniho driveru do gs.

Presne tak. Treba sniffnout, co tam posila za veci ten wokenni. :)

On Tue, 13 Oct 1998, Pavel Janik ml. wrote:

> Tem, kteri uvazuji o moznosti vyhnout se produkci PostScriptu ve svem
> programu, doporuji zkusit na Internetu najit knihovnu pdflib
> (http://www.ifconnection.de/~tm), ktera umoznuje generovat soubory ve
> formatu PDF. Format PDF by se mohl stat variantou k PostScriptu, ale
> pri tiskarny je lepsi PostScript.

Tiskarna, co umi PS Level 3, pry musi byt schopna interpretovat PDF
soubory, z cehoz soudim, ze PDF je podmnozina PS Level 3. :)
Ostatne PDF neni nic jineho nez zjednodusena PS graficka primitiva
poskladana vhodnym zpusobem do souboru plus nejake pitominky (URLka apod.)
navrch. :)

"You can't be truly paranoid unless you're sure they have already got you."