Diskuse: tisk

Lukas Macura limo na x.opf.slu.cz
Středa Říjen 14 09:32:24 CEST 1998

> Ano. Knihoven existuje spousta, napr. stdio. :)

Super :) Od ted uz se mi bude lepe tisknout v linuxu :)
Nerikam, ze postscript sam o sobe neni dost kvalitni - myslim si, ze je
to v tuto chvili jeden z nejlepsich zpusobu, jak tisknout. Ale nejaka
alespon stupidni knihovna nebo v drivejsim programu zminovany "emulator
Xu" by byl trochu vice user friendly :)

> PostScript je (vicemene) nezavisly na zarizeni. Pro ty, co to nevi (a

Prave proto se IMHO hodi pro nase ucely.

> kterych, jak se zda, je hodne) obsahuje primitiva jako nakresli caru,
> pouzij barvu s nasledujicim RGB, namaluj text zadanym fontem, placni
> sem bitmapovy obrazek atd. Dosazeni maximalni kvality reprodukce je
> predevsim zalezitost interpreteru, i kdyz program v PS muze obsahovat
> kod, ktery nejakym zpusobem reaguje na vlastnosti zarizeni a prizpusobuje
> se jim (ale to uz je vyssi magie).

No a jak slozite je nakreslit tu caru nebo placnout nejaky text nejakym
fontem ? Rekl bych, ze dost na to, aby si  mohl kazdy dovolit tisknout, co
se mu zlibi ze svych aplikaci ...

> Barevny polotonovy tisk je proste technologicky obtizna vec, ve ktere
> zalezi i na tech nejmensich detailech. Driver od vyrobce je pochopitelne
> nakalibrovany nejlepsim moznym zpusobem, zatimco "independent driver"...
> (jak ostatne psal pan Malusek).

Independed driver = ghostsript nebo tim minite ten problem, ze se tiskne
nejdriv do postscriptu, ktery je independend a pak na tiskarnu ?
Pokud tim minite ghostscrpt, navrhl jsem zde reseni pomoci filtru. Neni
problem zkalibrovat dany driver ps2x (shell script), ktery pro danou
tiskarnu bude optimalne sladovat vsechny parametry.

Parametry tohoto filtru by mohly byt napr:

ps2bjc250 [-mono|color] -quality [draw|standard|high] ...
O techto prametrech se samozrejme muzeme bavit. Ted jde spise o to, sladit
usili a vytvorit nekolik takovych driveru.

> To uz bych nevidel tak tragicky. Vetsinu korektnich PS souboru
> dostatecne aktualni verze  gs sezvyka (bohuzel se GNUizace zastavila na
> verzi 3.x, zatimco vyvoj dospel k pate rade). Co se tyce fontu, tak URW
> venovalo (pod GPL) svoje klony standardnich PS fontu, jejichz kvalita je
> slusna (jen ta nase nabodenicka tam chybi).

Dalsi vec, na kterou se muzeme specializovat a ktera je problem: Kvalitni
ceske ps fonty. Jak je to s licenci ? Muze kdokoliv napsat svuj font do
ghostscriptu a jak se to dela ?

> Presne tak. Treba sniffnout, co tam posila za veci ten wokenni. :)
:) Uprimnou soustrast.

S pozdravem
Lukas Macura