Diskuse: tisk

Lukas Macura limo na x.opf.slu.cz
Středa Říjen 14 09:17:55 CEST 1998

On Tue, 13 Oct 1998, Alexandr Malusek wrote:

> Obecne ano, ale pri tisku textovych souboru je mozne ghostscript
> obejit a text posilat primo na tiskarnu. Za tim ucelem je potreba
> vytvorit specialni tiskovou frontu. Tedy ne vse musi za soucasneho
> stavu jit pres postscript.

Ano, ale muj nazor je, ze by melo .. I ten text vypada mnohem lip kdyz
proleze postscriptem, muzu s nim delat ruzne psi kusy atd..

> Jakasi univerzalni knihovna neexistuje. Kazda aplikace to resi po
> svem.

To se mi zda spatne. Mozna by se dalo udelat nejakou knihovnu hodne
podobnou (ze strany aplikace) Xum, ktera by vytvorila postscript. Nebo
takhle funguje Xprintserver ? Nezkousel jsem to. Ma s tim nekdo
zkusenosti ? Potom by stacilo, kdyz jakakoliv aplikace chce vytisknout
nejake okno, ktere je na obrazovce, proste ho vykresli naprosto stejne
jako do Xu jen ho preda Xprintserveru nebo nejake knihovne. V tomto smeru
jsem lajk, nevim nic o protokolu, ktery se pouziva v Xech, ale muj osobni
dojem je, ze by to mohlo jit ...

> Chyba neni v knihovnach, ale v ghostscriptu a v tom, ze PostScript je
> licencovany firmou Adobe. GhostScript proto neni interpret 100% PS -
> nektere PS soubory neumi zpracovat a v jeho distribuci nejsou (driv
> nebyly, posledni stav neznam) kvalitni PS fonty.

Tento problem by mohla resit ona knihovna nebo program, ktery by
"emuloval" Xy a delal postscript. Muze totiz potom vyuzit jen tech
vlastnosti postscriptu, se kterymi si ghostscript poradi.. Nebo ne ?

> Pokud se podivate na WWW proc gs nema kvalitni drivery pro barevne
> tiskarny, tak zjistite, ze autori gs maji _velky_ problem s pristupem
> ke specifikaci "ridiciho jazyka tiskarny". Vyrobce dodava tiskarnu s
> driverem pro MS-Windows, ale dokumentaci, jak takovy driver napsat, v
> rade pripadu nedodava. (nebo jen za penize).

Nechapu politiku takovych firem. Jejich zakladnim cilem je udelat
tiskarnu, na ktere pujde tisknout jen z Vir95 ?!! To je docela ujete. Tedy
ja kdybych mel vytvaret tiskarnu, tak prvni co zverejnim, je kompletni
zpusob jejiho SW ovladani, pripadne si vyberu nejaky standard, ktery bude
podporovat . :(

> Koncepce tisku by se zmenit mela, ale je to problem velmi komplexni.
> Chce-li nekdo nyni kvalitne tisknout na barevne tiskarne, je lepsi se
> zamerit na napsani kvalitniho driveru do gs.

V cem by se mela zmenit ? V tom, ze by se to nepretahovalo pres postcript
ale pres neco znamejsiho ? Nebo snad uplne jine reseni tisku ?

S pozdravem
Lukas Macura