PAP protokol u vol.cz (long)

"David Šauer" davids na iol.cz
Středa Říjen 14 12:57:46 CEST 1998

    Oto> No na toto existuje jedina dobra rada.
    Oto> Nevim, co maji, ale k nam staci dat k pppd parametr -user a do pap-secrets
    Oto> pridat zaznam o uzivatelkem jmene a hesle. A kazdopadne
    Oto> NEPOUZIVAT CHAT.
         ^^^^^^^^^^^^^^^^ proc ???

Moje vlastni nastaveni (nema vztah k VOL, ale situace je podobna)
Telecom autorizuje CHAPem a chat je pomerne dobry v tom, ze mi umozni
urcit timeouty pro jednotlive etapy spojeni, napr.: od vytoceni cisla
do doby, nez dorazi ppp pakety, nebo umozni omezit dobu cekani na
spojeni pri obsazene lince apod.

    Oto> PAP a CHAP si resi pppd sam.

Ano, ale to neznamena, ze nelze pouzit chat .... navic lze autorizovat
normalnim jmenem + heslem a pak jeste chap/pap.

    Oto> Dostacujici je
    Oto> pppd -connect cislo -user uzivatel -crtscts -defaultroute
    Oto> -lock
Asi ano, ale chat umoznuje i dalsi nastaveni ...
Urcite to funguje ? Dle man pppd: (verze 2.3.5)

connect script
                        Use the executable or shell  command  specified  by
                        script  to  set  up  the  serial line.  This script
                        would typically use the chat(8) program to dial the
                        modem  and  start  the  remote  ppp  session.  This
                        option is privileged if the noauth option is  used.

Cili za connect ma byt skript, ktery vytaci cislo (pro normalni
komutovanou linku)

    Oto> Navic velice doporucuji kppp z KDE, ktere v nove verzi umi delat i tarifikator
    Oto> telecomu, takze mate hned prehled o tom, kolik jste provolal.

Na to mam vlastni program, preci nebudu instalovat cele KDE nebo Qt
kvuli tarifikaci ...

--
* David Sauer, student of Czech Technical University
* electronic mail: davids na iol.cz