Diskuse: tisk 5

Středa Říjen 14 14:46:15 CEST 1998

On Wed, 14 Oct 1998, Robert Follner wrote:

> To by nemuselo byt spatny. Proste nejake jednoduche funkce typu
> nastav_font("Courier", ISO-8859-2),
> napis_text("blablabla", tucne | italic | underline),
> ohni_text("blabla2", polomer | bspline),
> vloz_obrazek("filename.gif"), vloz_tabulku(ncols, nraws),
> napln_tabulku(colindex, rawindex, data, zarovnani),
> vloz_postscript("filename.ps"); atd.
> Hmmm, to jsem zvedav, komu se to libi/nelibi a proc. Jak to udelat lepe?
> Nexistuje uz neco takove (ne tak slozite jako TeX)? Ma to smysl?

nejak mi tam chybi udaje o koordinatach, na ktere maji byt ty veci
vykresleny: pokud jsou vynechany zamerne (jako ze si je ta knihovna ma
vypocitat sama), pak to neni knihovna na generovani PS, ale sazeci system
(a jsme zpatku u TeXu :> )

> No, kdyz uz jsme u toho ghostscriptu, tak by to chtelo zajistit,
> aby netiskl kecy typu:
>  Error: /stackunderflow in dup
>  Operand stack:
>  Execution stack:
>
> ale za to pry muze mpage. Takze by nebylo spatne ghostscriptu pridat
> parametr NUP (pocet stranek na jednu stranu listu). Pracuje se na tom?

potvrzuji, ze mpage dela z nekterych spravnych PS souboru chybne soubory;
s oblibou tak cini predevsim u vystupu dvips; nemel jsem zatim cas ani
naladu to hloubeji zkoumat

spolehlivy zpusob je gs -sDEVICE=ps<neco> | mpage | gs -sDEVICE=<skutecny>

> Zato nevim, jak mam z linuxu vytisknout pouhy text s diakritikou iso-8859-2,
> kdyz ta tiskarna zadnou cestinu nema. Nebo ma, ale nevim o tom.
> Treba z netscape to pres ogonkify vytiskne cesky.

ogonkify je proste filtr, co do souboru prida definice "nabodenickovych
fontu" a prepise nastaveni fontu tak, aby to pouzivalo ty jeho

> Z acroreadu to tiskne cesky zase bez ogonkify.

nejspis proto, ze je v tom PDF obsazen primo cesky font

"You can't be truly paranoid unless you're sure they have already got you."