Diskuse: tisk 5

Robert Follner follner na icl.cz
Středa Říjen 14 14:21:51 CEST 1998

> Nerikam, ze postscript sam o sobe neni dost kvalitni - myslim si, ze je
> to v tuto chvili jeden z nejlepsich zpusobu, jak tisknout. Ale nejaka
> alespon stupidni knihovna nebo v drivejsim programu zminovany "emulator
> Xu" by byl trochu vice user friendly :)
To by nemuselo byt spatny. Proste nejake jednoduche funkce typu
nastav_font("Courier", ISO-8859-2),
napis_text("blablabla", tucne | italic | underline),
ohni_text("blabla2", polomer | bspline),
vloz_obrazek("filename.gif"), vloz_tabulku(ncols, nraws),
napln_tabulku(colindex, rawindex, data, zarovnani),
vloz_postscript("filename.ps"); atd.
Hmmm, to jsem zvedav, komu se to libi/nelibi a proc. Jak to udelat lepe?
Nexistuje uz neco takove (ne tak slozite jako TeX)? Ma to smysl?

> Independed driver = ghostsript nebo tim minite ten problem, ze se tiskne
> nejdriv do postscriptu, ktery je independend a pak na tiskarnu ?
> Pokud tim minite ghostscrpt, navrhl jsem zde reseni pomoci filtru. Neni
> problem zkalibrovat dany driver ps2x (shell script), ktery pro danou
> tiskarnu bude optimalne sladovat vsechny parametry.
No, kdyz uz jsme u toho ghostscriptu, tak by to chtelo zajistit,
aby netiskl kecy typu:
 Error: /stackunderflow in dup
 Operand stack:
 Execution stack:

ale za to pry muze mpage. Takze by nebylo spatne ghostscriptu pridat
parametr NUP (pocet stranek na jednu stranu listu). Pracuje se na tom?

Jinak mam deprese z tech problemu o barvach a jejich nastaveni.
O tom nic nevim (mam cernobilou laserovku).
Zato nevim, jak mam z linuxu vytisknout pouhy text s diakritikou iso-8859-2,
kdyz ta tiskarna zadnou cestinu nema. Nebo ma, ale nevim o tom.
Treba z netscape to pres ogonkify vytiskne cesky. Z acroreadu to tiskne
cesky zase bez ogonkify. Ale obycejny text nevim. Zkousel jsem nejake
ascii2ps a mpage, ale bezvysledne. mpage mrci, ze se mu nelibi soubor
se znakovou sadou (ale tam je jako autor uveden Yenya, takze to musi byt
dobre :-) a skonci chybou.
Jinak jsem s GS spokojen a jeho filozofie se mi libi.

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno
 + 420 - 5 - 746 743
 use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language