editor pro dipl.praci

Lukas Macura limo na x.opf.slu.cz
Čtvrtek Říjen 15 10:11:19 CEST 1998

> Dobry den!
>
> Pomalu zacinam pracovat na diplomove praci. Jelikoz jeji tema je uzce spjato
> s UNIXem, zvazuji moznost napsat ji v editoru pro UNIX. Bakalarskou praci
> jsem psal v MS Wordu se kterym jsem byl vcelku spokojen, zajimalo by mne,
> jestli existuje podobny sw s funkcne srovnatelny s MS word.
> Vim ze existuje TEX/LATEX, ale s tim nenma vubec zadne zkusenosti. Muze mi

Skoda.. doporucuji prave ten. Napsal jsem v nem diplomlu a byl jsem nad
miru spokojeny. Co se tyce kvality wordu a texu, rekl bych, ze clovek
znaly techu napise MNOHEM lepsi dokument a hlavne - ten dokument je
prehledny ve zdrojove podobe, muzu si opravit, co potrebuju, pak
prekompilovat.. Proste nenecham na tex dopustit. Tech par prikazu, ktere
staci k zakladnimu zvladnuti se da naucit za jeden mesic. Ale prechod
TEX > WORD uz pak nebude mozny ;) Uvidite sam.

> V cem pisete diplomku vy?

Viz vyse. Opravdu doporucuji latex. Ceske dokumenty plne postacujici k
zvladnuti se daji sehnat na CSTUG. (http://www.cstug.cz)

> Neni to brani kanonu na brabce?
> Za vsechny odpovedi predem dik.

Co se tyce wordu, nejsem s nim spokojen protoze je moc "USER FRIENDLY",
takze se v nem neda delat :(. V kazdem pripade bude nejtezsi (pro me taky
bylo) zvyknout si na ten prechod WYSIWYG > TEX :)

s pozdravem
Lukas Macura