Instalace Linuxu a problemy s ni

Robert Follner follner na icl.cz
Čtvrtek Říjen 15 10:43:31 CEST 1998

Ahoj!
On 15-Oct-98 CEDRIK na fenix.zcu.cz wrote:
>     Prvni problem nastal kdyz jsem ctel v Druidovi vytvorit linux
> swap. Krome jinych pochopitelnuch chbovych hlasek mi to psalo "No free
> primary". Jen tak pro informovanost tato hlaska prestala, kdyz jsem
> smazal jednu non linux partition (pise se to tak?).(Na disku jsou
> naistolavany M$ WIRY). Nepovolilo ni to vice nez hda6. Nikde v manualu
> jsem tuto hlasku nenasel.Nevite nekdo co to znamena?
Nevim, jestli je ti znama vlastnost partition table (tabulka rozdeleni
disku), a sice, ze na jednom disku nemuze byt vice nez 4 primarni oddily
(partition). Dale, pokud je vytvorena alespon jedna logicka jednotka
programem fdisk od M$, pak je pres cely zbytek disku natazen rozsireny
(extended) oddil a pak z pochopitelnych duvodu nelze vytvorit primarni
oddil.
Co se tyce hda6 a vice, neni problem. Jedine co muze nastat, je vycerpani
volneho mista na disku, ale to se pak jeden nemuze divit, ze ani linux
nedokaze vytvorit dalsi oddil ;-)

>     Kdyz jsem doinstaloval a zresetoval (nekolikrat, nez jsem zjistil
> jak spustit wiry prez LILO), zkusil jsem spustit X-Winodow
> (samozdrejme pod linuxem). Psali mi ze nemohou najit nejaky
> konfiguracni soubor.(instalace podporovala monitor i grafickou
> kartu, kterou mam v majetku :). I co, rikal jsem si jako zkusenej
> paric wiru, preinstaluju.
No, to nebylo treba, stacilo mozna spustit xf86config nebo neco v tom smyslu
a ono to bude mit spooouuustu divnych dotazu, ale vysledkem bude
konfiguracni soubor XF86Config, dulezity pro spusteni X-u.
>     po preinstalovani jsem resetoval sveho kremikoveho drobecka a na
> obrazovce se ojevilo:
>
> LI
>
> a to bylo vse. Toto se nekolikrat opakovalo.
> Nevite nekdo jak premluvit LILO aby zase fungoval?
Kdyz instaluju, tak poradne, to znamena, ze je potreba znovu nainstalovat
zavadec lilo. To se zaridi tak, ze se prihlasis jako root, zkontrolujes
soubor /etc/lilo.conf a napises prikaz lilo.
Pak by vse melo fungovat jako driv nebo lepe.

> Kdyz jsem nabootoval z diskety, spustil se linux. jenom pro
> zajimavost jsem spusti X. Spustili se a to bylo vse (pochybuji ze se
> nacitaji dele nez 7.25 minuty) po prepnuti na textovou konzoli jsem
> uvidel obrazovku slozenou z @@@@ -krasa >:( ). prikazy fungovali
> mormalne.
Tomu nerozumim... Zadne okynka? Ani terminal (xterm, nxterm)?
Mas nainstalovany nejaky window manager (fvwm)?

 That's all, folks.
 Robert Follner, ICL Brno
 + 420 - 5 - 746 743
 use ISO-8859-2 MIME quoted printable for czech language